آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

رییس جمهور غنی و نخست‌وزیر پاکستان:

ملت ما خواستار آتش‌بس جامع است/ پاکستان هرچه در توان دارد برای کاهش خشونت‌ها انجام می‌دهد

رییس جمهور غنی و عمران خان نخست‌وزیر پاکستان لحظات پیش در یک نشست خبری اشتراک کردند. رییس جمهور غنی گفت که ملت افغانستان خواستار آتش‌بس جامع است و خشونت پاسخی به وضعیت فعلی نیست. همچنان نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد که کشورش هرچه در توان دارد برای کاهش‌ خشونت‌ها انجام خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری دید، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان که امروز پنجشنبه(۲۹عقرب) به کابل آمد، با رییس جمهور غنی در یک نشست خبری اشتراک نمود.

رییس جمهور غنی در این نشست خبری گفت: آقای خان با یک پیام مهم آمده است. خشونت‌ها پاسخ مناسبی در روند صلح نیست. ملت ما خواستار آتش‌بس فراگیر است. آتش بس فراگیر و ختم جنگ برای ملت ما خیلی مهم است.
رییس جمهور غنی همچنان تاکید کرد که خشونت‌های کنونی پاسخ مناسبی به وضعیت فعلی نیست.
در همین حال، عمران خان نخست‌وزیر پاکستان گفت: پاکستان خواستار افغانستان آرام است. پاکستان نقش خود را در آغاز گفت‌وگوها بازی کرده است. می‌خواهم اطمینان دهم که پاکستان از تمام توان خود برای رسیدن به آتش‌بس استفاده می‌کند. کمیته‌هایی ایجاد شده تا به این هدف برسیم.
عمران خان تاکید کرد که «یک بار دیگر می خواهم اطمینان بدهم که ما هرچه در توان داریم برای کاهش سطح خشونت‌ها انجام دهیم. پاکستان پس از افغانستان بیشتر از تروریزم آسیب دیده. بخش‌های قبایلی پاکستان همین اکنون درگیر جنگ هستند و میلیون‌ها روپیه آسیب دیده‌اند».
به باور خان، هدف کلی این است که اعتماد در دو طرف ایجاد شود.
او گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم که ما فراتر از انتظار شما کاری انجام دهیم.
این نخستین سفر عمران خان به عنوان نخست‌وزیر پاکستان به افغانستان است. همزمان با سفر او، باشندگان پکتیا اعتراض کرده و با حمل شعارهایی گفتند که تا زمانی که پالیسی پاکستان در قبال افغانستان تغییر نکند، این کشور را به عنوان دشمن و تروریست می‌شناسند.
با این حال، همزمان با سفر عمران خان به کابل، از دوحه گزارش می‌رسد که هیئت‌های مذاکراتی دو طرف روی کارشیوه مذاکرات به توافق رسیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا