آخرین اخبارافغانستانسیاست

ملل متحد خواستار پاسخ طالبان در باره حمله بر دفتر این نهاد در هرات شد

ملل متحد از گروه طالبان خواسته که در مورد حمله بر دفتر این سازمان در شهر هرات توضیح بدهند. گروه طالبان دو روز قبل دفتر یوناما را در هرات با موشک هدف گرفتند.


به گزارش خبرگزاری دید، نمایند‌گی سیاسی سازمان ملل متحد در کابل از طالبان خواسته است که تحقیقات کاملی را در مورد حمله روز جمعه(۸ اسد) به دفتر این نهاد در هرات انجام دهند.
این نهاد تأکید کرده است که طالبان باید در مورد این حمله و نیز کشته شدن یک سرباز افغان که وظیفه محافظت از دفتر سازمان ملل متحد را داشت، پاسخ‌گو باشند.
سازمان ملل متحد می‌گوید که به عنوان یک نهاد غیرنظامی در افغانستان همه تلاش‌های خود را برای حمایت از تلاش‌های صلح متمرکز کرده است و تلاش می‌کند که حقوق همه افغان‌ها را ارتقا دهد و کمک‌های بشردوستانه را به میلیون‌ها افغان ارائه کند تا بتوانند بدون تهدید و خشونت کار خود را انجام دهند.
دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد هم‌چنان نسبت به وقایع خشونت‌آمیزی که در هرات اتفاق افتاده است، به شدت ابراز نگرانی کرده است.
حمله به دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد روز جمعه اتفاق افتاد. این حمله با واکنش‌های گسترده در سطح ملی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.
حمله طالبان به شهر هرات از روز پنج‌شنبه آغاز شد و همین اکنون نیز در بخش‌هایی از این شهر جنگ جریان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا