آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانحقوق بشرزنانسیاست

ممنوعیت نشر صدای زن و موسیقی از رادیو در شماری از ولایات

خبرگزاری دید: یک گزارش کمیته مصئونیت خبرنگاران حاکی است که مسئولان محلی طا-لبان در بلخ، جوزجان و تخار نشر صدای زن و موسیقی را از رسانه‌های صوتی ممنوع کرده‌اند.

در گزارش هفته‌ای کمیته مصئونیت خبرنگاران که امروز یک شنبه(۲۱ قوس) نشر شد، آمده‌ در شماری از ولایات، بر پخش موسیقی و برنامه‌های تفریحی تحریم وضع شده ‌است.
به گفته کمیته مصئونیت از جمله در تخار، نشر سریال‌ها و فلم‌هایی که چهره خانم‌ها در آن نمایان شده باشد، ممنوع است و همچنان صدای موسیقی نباید از رادیوها شنیده شود.
همچنین در بلخ اداره امر به معرف و نهی از منکر طا-لبان، محدودیت‌های تازه را در نشستی با خبرنگاران وضع کرده‌ است. از جمله در نظر گرفتن حجاب زنان، عدم نشر و پخش موسیقی و چندین مورد دیگر که در هشت ماده ذکر شده است.
کمیته مصئونیت همچنین گفته که در جوزجان، نشر موسیقی در رسانه‌های صوتی ممنوع شده‌ است.
مسئولان امر به معروف و نهی از منکر ولایت جوزجان به رسانه‌های صوتی هدایت داده است تا هیچگونه موسیقی در رسانه‌های شان نشر نشود.
کمیته مصئونیت در گزارش خود یادآوری کرده است که در غور مسئولان محلی طا-لبان برای نشر موسیقی و برنامه‌های سرگرمی اجازه داده و گفته که «در برنامه‌ها و اعلانات باید از زیگنال‌های اسلامی استفاده شود».
این کمیته افزوده است که در روزهای اخیر رادیو فیروزکوه در غور به علت مشکلات مالی غیرفعال و تمام کارمندان آن بیکار شده‌اند.
به دنبال تسلط طا-لبان، نشرات ده‌ها رسانه ملی و محلی متوقف شده ‌است. وضع محدودیت طا-لبان و مشکلات مالی دلایل عمده سد راه فعالیت رسانه‌ها گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا