آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس جمهور غنی:

من انحصار قدرت را از بین بردم / احزاب سیاسی باید خواست مردم را در نظر بگیرند

رییس جمهورغنی می گوید که در سه‌ونیم سال حکومت خود تلاش کرده که انحصار قدرت را ازبین ببرد و افغانستان را به یک افغانستان جدید با نسل جدید شکل داده است.



رییس جمهورغنی می گوید که در سه‌ونیم سال حکومت خود تلاش کرده که انحصار قدرت را ازبین ببرد و افغانستان را به یک افغانستان جدید با نسل جدید شکل داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی رییس جمهور که امروز چهارشنبه (۲۷سرطان) در۲۱مین نشست بورد مشترک نظارت و انسجام (JCMB) در ارگ صحبت می‌کرد، ازتغییرات درتمام عرصه‌ها خبر داد.
غنی می‌گوید: با حضور من در ریاست جمهوری، حالا افغانستان جدید درحال ظهور است افغانستان جدید و از نسل جدید شکل گرفته است و این نسل، توان خوب رهبری و مدیریت کشور را دارد.
رییس جمهورغنی علاوه کرد، نسل جدید به نسل بعد از هشتم ثور هم احترام دارند این نسل درتمام سکتور ها تهداب تحول و تغییر را گذاشته است.
غنی می‌گوید: شکل دادن افغانستان جدید با رهبری نسل جدید کارساده نبود که انجام شده است، بلکه دراین قسمت با مقاومت‌های سخت روبه رو شده است.
وی افزود: نسل جدید اصلاحات و ثبات دایمی می‌خواهد و این نسل قیمت جنگ را قبل از آتش‌بس و بعد از آتش‌بس چشیده‌اند ونعمت صلح را هم در زمان آتش‌بس دیده است.
رییس جمهور غنی گفت: حالا اجماع بین‌المللی و منطقه‌ای درباره پروسه صلح به وجود آمده است و جهان درک کرده که مردم افغانستان صلح و ثبات دایمی می‌خواهند.
اشرف غنی علاوه کرد، نسل قبلی ما از دیگران صلح می‌خواست اما نسل جدید صلح را از خود می‌خواهد و به مذاکرات بین‌الافغانی تاکید دارند.
این گفته‌های رییس جمهور غنی درحالی مطرح است که رییس جمهور امریکا به دیپلمات‌های ارشد حکومتش دستور داده است که مستقیماً با طالبان مذاکره کنند.
وی افزود: جهان درک کرده است که جنگ افغانستان پچیده است و ابعاد مختلف دارد و همه به این نتیجه رسیده‌اند که منافع برد – برد در تامین صلح سراسری درافغانستان امکان پذیر است.
رییس جمهور غنی گفت: مردم افغانستان ثابت کردند که از جنگ خسته هستند و سه روزعید درکنارهم نشسته و درد دل نمودند.
غنی با بیان این که ملت ما دیگر نمی‌خواهد به زندان تاریخ برود، گفت: این نسل به آینده روشن امیدوار است و می خواهد زعامت امور را به دست خود داشته باشد.
رییس جمهور خطاب به احزاب سیاسی گفت: مردم به شعور سیاسی رسیده و شما هم باید به خواست مردم خود توجه کنید.
برخی احزاب سیاسی کشور خواهان ابطال روند ثبت نام در انتخابات شده و روند فعلی را فسادزا خوانده بودند.
رییس جمهور می‌گوید: ملت افغانستان می‌خواهد که انتخابات به وقت معین آن برگزار شود و دولت مصمم است که انتخابات ریاست جمهوری را هم به وقت معین آن که از سوی کمیسیون اعلان می‌گردد، برگزار کند.
در همین حال، همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه می‌گوید:عواید افغانستان در سال جاری میلادی ۷۰ درصد افزایش یافته است.
آقای قیومی افزود:عواید افغانستان که در سال ۲۰۱۴ میلادی ۹۹ ملیارد افغانی بود امروز ۱۶۹ ملیارد افغانی افزایش یافته و ما تلاش داریم که افغانستان خود کفا شود.
گفتنی است که در چند روز گذشته میان ریاست جمهور و برخی احزاب سیاسی جنجال زیادی بر سر مسایل انتخاباتی در جریان بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا