آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

مهره‌های داعش؛ مولوی متوکل بازداشت شد

نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در یک عملیات خاص ‌مسؤل جلب و جذب گروه تروریستی داعش را ازمربوطات ناحیه پنجم شهر کابل بازداشت کرده است.

نیروهای قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی در یک عملیات خاص ‌مسؤل جلب و جذب گروه تروریستی داعش را ازمربوطات ناحیه پنجم شهر کابل بازداشت کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید و به نقل از خبرنامه ریاست امنیت ملی، ابوعبیدالله متوکل استاد دانشگاه و خطیب مسجد جامع شیخ محمدی‌ها ( روحانی) به دستور گروه تروریستی داعش مسؤلیت جلب و جذب جوانان را به آن گروه به عهده داشت.
در خبرنامه آمده است: نامبرده تاکنون صدها جوان تحصیل کرده را به طور مخفیانه به گروه تروریستی داعش جذب و به ولایت ننگرهاراعزام نموده است.
بر بنیاد خبرنامه، شانزده تن از شاگردان موصوف افراد گروه تروریستی داعش بوده که توسط ریاست عمومی امنیت ملی از محلات مختلف شهر کابل به جرم فعالیت‌های هراس‌افکنی و ضد دولتی بازداشت گردیده، اعتراف نموده‌اند که توسط شیخ ابوعبیدالله متوکل به صفوف گروه تروریستی داعش تشویق، ترغیب و جذب گردیده‌اند.
امنیت ملی افزوده است: قابل ذکر است که پسر دومی ابو عبیدالله متوکل به اسم احمدالله در ماه ثور سال ۱۳۹۷ به گروه داعش جذب و اکنون در کتیبه اشپال در ولایت ننگرهار مصروف فعالیت‌های تخریبی وتروریستی می‌باشد.
ریاست امنیت از قول آقای متوکل نگاشته:« قابل یادهانیست که برادر زاده متوکل اسامی اسدالله به اسم مستعار « عبدالغفور » با پسر ابوعبیدالله یکجا به گروه تروریستی داعش جذب که به اساس اعترافات عبیدالله متوکل برادرزاده‌اش اسامی اسدالله حدود دو ماه قبل عمل انتحاری را در شهر کابل انجام داده است.»
پیش از این نیز ریاست عمومی امنیت ملی ابوعبیدالله متوکل را بازداشت کرده بود، ولی گفته می‌شود که با فشار هوادرانش از بند امنیت ملی رها شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا