آخرین اخبارافغانستانزنانگزارش

موسوی: جسد فروزان صافی مثله شده بود

این فعال حقوق زنان در رابطه به چگونگی قتل فروزان صافی اما توضیح داد که جسد او مثله شده بود و انگار کسی یا کسانی خواسته‌اند با این کار از او انتقام بگیرند و نفرت عمیق خود را نسبت به زنان فعال مدنی نشان بدهند

رسول شهزاد_ خبرگزاری دید
با تحولات سیاسی در کشور، بیشترین آسیب به زنان وارد شد. فعالان مدنی زن در معرض تهدید قرار گرفته و برخی از آنان به گونه مرموز کشته شده‌اند. یکی از زنان فعال در عرصه حقوق زنان که در بلخ کشته شد، فروزان صافی بود. راضیه موسوی دیگر فعال حقوق زنان می‌گوید که جسد بانو صافی مثله شده بود.
به گزارش خبرگزاری دید، راضیه موسوی فعال حقوق زن در شمال کشور در صحبت به خبرگزاری دید گفت: چهار زنی که چندی پیش در ولایت بلخ کشته شدند از فعالان مدنی در این ولایت بودند که به شکل فجیع جسد شان مثله شده بود.
بانو موسوی می‌گوید که اکنون زنان نه تنها از آموزش و فعالیت در ادارات بازمانده‌اند که امنیت ندارند و حتی با اجساد شان برخورد غیر انسانی می‌شود.
به باور او، سطح تهدیدات علیه زنان فعال در عرصه جامعه مدنی و حقوق زنان به شدت بالا رفته و اکنون بسیاری از آن زنان به گونه پنهانی در ترس و اضطراب زندگی می‌کنند.
موسوی با اظهار تاسف از وضعیت پیش آمده در کشور گفت که دختران زیادی در مزار شریف از ترس این که کشته یا اختطاف نشوند تن به ازدواج می‌دهند.
چندی پیش جسد چهار زن در حومه شهر مزار شریف پیدا شد که هویت سه تن از آنان هرگز فاش نشد اما یکی از آنها فروزان صافی استاد دانشگاه و فعال حقوق زنان بود. کشته شدن این زنان واکنش‌های زیادی را در رسانه‌های ملی و بین‌المللی در پی داشت ولی تاکنون هیچ شخص یا گروهی مسئولیت آن را نپذیرفته است.
او گفت که وضعیت زنان در افغانستان نگران کننده است. اوضاع در ظاهر نورمال ولی در واقعیت زنان با مشکلات زیادی مواجه هستند.
او می‌گوید که خودش به عنوان یک فعال مدنی و خبرنگار از ولایت بلخ فرار کرده است؛ زیرا کشته شدن چهار زن که در میان شان یکی از همکارانش بود، وی را نگران آینده‌اش کرده و هیچ تضمینی برای تامین امنیت شان وجود ندارد.
این فعال حقوق زنان در رابطه به چگونگی قتل فروزان صافی اما توضیح داد که جسد او مثله شده بود و انگار کسی یا کسانی خواسته‌اند با این کار از او انتقام بگیرند و نفرت عمیق خود را نسبت به زنان فعال مدنی نشان بدهند.
گفتنی است که در دو دهه گذشته صدها زن در کشور در عرصه حقوق زنان فعالیت کرده‌اند، ولی اکنون چشم انداز روشنی در برابر شان وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا