آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

هیئت مذاکره کننده دولت با عبدالله دیدار کرد؛

مکان برگزاری دور بعدی مذاکرات به زودی مشخص می‌شود

هیئت مذاکره کننده دولت امروز چهارشنبه(۲۶قوس) با داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی در کابل دیدار کرد. معصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره کننده می‌گوید که مکان برگزاری دور بعدی مذاکرات به زودی مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله از حوصله‌مندی، اتحاد و روحیه همه‌شمول اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت ستایش کرده و گفته است که این هیئت از دولت و ملت نمایند‌گی شایسته کرده‌ است.
به گفته عبدالله، عمل‌کرد هیئت مذاکره‌کننده نشان داد که جمهوری اسلامی افغانستان اراده‌ واقعی برای تأمین صلح و ختم جنگ و خون‌ریزی دارد.
عبدالله: «قبل از رفتن هیئت مذاکره‌‌کننده‌ صلح، تبصره‌هایی وجود داشت که این هیئت اختلافات درونی دارد و موفق به تداوم گفت‌وگو نخواهد بود، اما روش و فعالیت خوب شما سبب شد تا این باورها نادرست ثابت شود و امیدواری‌ها برای تأمین صلح افزایش یابد».

رییس شورای عالی مصالحه ملی هم‌چنان گفته است که دولت به صورت همه‌جانبه از هیئت مذاکره‌کننده حمایت می‌کند و شروع کار کمیته رهبری نیز در همین راستا بوده است.
در همین حال، محمدمعصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره‌کننده دولت، در این نشست روش کار، فیصله‌ها و نتایج سه ماه مذاکره با طالبان را ارائه کرده است.
او افزوده است: «اگر حمایت بی‌دریغ ریاست شورای عالی مصالحه‌ ملی، ریاست جمهوری و مردم افغانستان نبود، شاید با دشواری‌های بسیار زیاد مواجه می‌شدیم و نتیجه گرفته نمی‌توانستیم».
استانکزی گفته است که قرار است مذاکرات وارد یک مرحله‌ بسیار حساس و حیاتی شود و از این رو لازم بود تا همه اعضای هیئت به کابل برگردند و هدایت رییس شورای عالی مصالحه ملی، رییس جمهور و مشورت بزرگان کشور را با خود داشته باشند.
حکومت افغانستان پیشنهاد کرده است که مذاکرات در داخل کشور برگزار شود. این پیشنهاد از سوی طالبان رد شده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا