آخرین اخباراسلایدشوجهان

مکرون: به سوریه حمله می‌کنیم

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با هشدار به حکومت سوریه، گفته است که اگر شواهدی مبنی بر استفاده اسد از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان به دست بیاید به این کشور حمله خواهد کرد.
به نقل از یورونیوز، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه می‌گوید اگر شواهد غیرقابل انکاری پیدا شود که حکومت بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است، فرانسه به سوریه حمله خواهد کرد.
رییس جمهوری فرانسه که سه شنبه شب در جمع ۱۲۰ روزنامه‌نگار سخن می‌گفت، افزود: «ما به مناطقی حمله می‌کنیم که این محموله‌ها در آنجا ساخته می‌شود یا در آنجا برای حمله سازماندهی می‌شود. خط قرمز باید محترم شمرده شود.»
مکرون چندی پیش در تماس تیلفونی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، گفته بود که استفاده از سلاح شیمیایی «خط قرمز» فرانسه است.
برخی کشورهای غربی و نهادهای حقوق بشری حکومت سوریه را متهم کرده‌اند که در جنگ داخلی این کشور، از سلاح‌های شیمیایی علیه غیر نظامیان استفاده کرده است. ولی این موضوع تاکنون از سوی دمشق پذیرفته نشده و همواره رد می‌شود.
ایالات متحده امریکا نیز، گفته بود که در مورد استفاده سلاح‌های شیمیایی از سوی ارتش سوریه علیه غیر نظامیان تحقیق خواهد کرد.
گفتنی است که سوریه مخالفان خود و حامیان شان را متقابلاً به استفاده از سلاح شیمیایی و نقض حقوق بشر متهم می‌کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا