آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

«میثاق شهروندی» در هرات آغاز می‌شود

شهردار هرات در نشستی با معاون امور اجتماعی والی هرات از آغاز کار پروژه‌های انکشافی برنامه «میثاق شهروندی» در این ولایت خبر داده گفت: پروپوزل پروژه‌های انکشافی، شش ناحیه شهر هرات نهایی شده و به زودی کار عملی آن آغاز می‌شود.
به گزارش خبرگزاری دید، سید عبدالوحید قتالی شهردار ولایت هرات گفت: ۷۰ درصد هزینه کار پروژه‌های انکشافی شوراهای شش ناحیه شهر هرات در حساب‌های بانکی آن‌ها واریز شده و به‌ زودی کار عملی پروژه‌ها در ساحات مختلف این نواحی شروع می‌شود.
شهردار هرات افزود، در برنامه میثاق شهروندی نقش زنان نیز از سوی حکومت برجسته ساخته شده و در تطبیق پروژه‌های انکشافی این برنامه، زنان نقش ۵۰ درصدی را ایفا می‌کنند.
در همین حال، محمد عالم فیضی، مسئول برنامه میثاق شهروندی در ولایت هرات می‌گوید: کار عملی۵۰ شورای انکشافی در شش ناحیه به زودی آغاز می‌شود،
وی گفت که ۲۵ شورای انکشافی در پنج گذر نواحی پانزده‌گانه تشکیل شده و پیشنهادیه پروژه‌های انکشافی ۴۵ شورای انکشافی نیز تکمیل شده‌است.
از سویی هم مونسه حسن‌زاده معاون امور اجتماعی مقام ولایت هرات با استقبال از آغاز زود هنگام این برنامه گفت: زنان کشور از این که حکومت نقش بارزی را برای آنان در این برنامه در نظر گرفته است، بسیار خرسند بوده و از این روند حمایت همه ‌جانبه می‌کنند.
برنامه ملی میثاق شهروندی بر اساس هدایت رییس جمهور غنی به منظور ارایه خدمات بهتر در مرحله نخست در چهار شهر بزرگ کشور (هرات، بلخ، قندهار و جلال آباد) به فعالیت آغاز کرده و قرار است در سال آینده این برنامه در ده ولایت دیگر نیز تطبیق شود.
هدف از راه‌اندازی این برنامه، ساخت زیربناهای شهری، رسیدن به خودکفایی شهری، توسعه شهرها و دهات، عرضه خدمات مطلوب و اساس‌گذاری حکومت‌داری خوب در کشور عنوان می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا