آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

ناامنی‌های اخیر؛ بیش از ۸ هزار خانواده بی‌جا شده‌ است

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گوید که با افزایش ناامنی‌ها در کشور، دست‌کم ۸ هزار خانواده از مناطق شان آواره شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالباسط انصاری مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین و عودت‌ کنندگان امروز یکشنبه(۲ جوزا) گفت که از آغاز سال جاری تا کنون، دست‌ کم ۸ هزار خانواده به دلیل درگیری و ناامنی‌ها آواره شده‌‌اند.
وی گفت که بیشتر این خانواده‌ها در ولایت‌های قندهار، هلمند، بغلان، کندز و برخی ولایات دیگر از خانه‌های خود بی‌جا شده‌اند.
انصاری افزود: «ما تاکنون در حدود ۱۱هزار و ۷۰۰ خانواده را توانستیم که سروی کنیم و پس از سروی کمک برای شان شده است. البته، این کمک‌ها نهادهای کمک رسان بین‌المللی در همکاری با وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان به خانواده‌های بی‌جاشده صورت گرفته است.
این در حالی است که بر اساس آخرین گزارش دفتر امور هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد، از اول جنوری تا نهم ماه روان میلادی، بیش از ۱۰۴هزار نفر در سراسر افغانستان آواره شده‌اند.
از سویی هم، دفتر امور هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد در گزارشی گفته است که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون ۱۰۴ هزار نفر در سراسر افغانستان آواره شده و بیش از ۹۳ درصد این افراد در نتیجۀ جنگ و ناامنی و نزدیک به هفت درصد دیگر به دلیل حوادث طبیعی مجبور به ترک مناطق مسکونی شان شده است.
این در حالی است که ناامنی‌ها روز به روز در کشور افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا