آخرین اخبارافغانستانسیاست

ناتو: ارسال تجهیزات نظامی را به افغانستان افزایش دادیم

سخنگوی ناتو می‌گوید که همزمان با خروج نیروهای ناتو از افغانستان این سازمان ارسال تجهیزات نظامی را به این کشور افزایش داده است.


به گزارش خبرگزاری دید، اوانا لانگسکو سخنگوی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) روز گذشته در بیانیه‌ای گفت که این سازمان همزمان با خروج نیروهای متحدانش از افغانستان، ارسال تجهیزان نظامی را افزایش داده است.
بیانیه می‌گوید که این سازمان تاکنون به ارزش ۷۲ میلیون دالر تجهیزات را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کمک کرده است.
سخنگوی ناتو در این بیانیه با بیان این‌که آخرین محموله از تجهیزات نظامی روز دوشنبه گذشته وارد افغانستان شده است، گفت: وضعیت امنیتی در افغانستان به شدت چالش برانگیز است، بنابر این، این منابع در زمان مهمی به دسترس می‌رسد. همانطور که نیروهای خود را از این کشور خارج می‌کنیم، به حمایت از افغانستان، از جمله تجهیزات لازم برای تأمین بهتر امنیت شان، ادامه می‌دهیم.
بیانیه این سازمان افزود که تجهیزات ناتو شامل وسایل پزشکی برای معالجه سربازان زخمی در میدان جنگ و تجهیزات شفاخانه ملی پزشکی کابل است. این وسایل همچنین شامل موتر‌های آتش‌نشانی، وسایل زرهی و مواد آموزشی برای کمک به کودکان در تشخیص و اجتناب از مین‌های زمینی است.
ناتو می‌گوید که این پروژه‌ها با هدف تقویت نیروهای امنیتی افغانستان، به ویژه در زمینه‌های تدارکات، سازماندهی، آموزش و دارو انجام شده است.
این تجهیزات از طریق صندوق امانت ارتش ملی افغانستان که توسط ناتو اداره می‌شود، تأمین شده است. تا ماه می، مجموع کمک‌های صورت گرفته به صندوق امانت از سال ۲۰۰۷ بالغ بر ۳٫۵ میلیارد دالر امریکایی بوده است که تقریباً ۴۴۰ میلیون آن صرف منابع و تجهیزات شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا