آخرین اخبارجهانروند صلحسیاست

ناتو: برای آتش‌بس، طالبان باید روابط با سایر گروه‌های تروریستی را قطع کنند

وزرای دفاع ناتو طی نشست دو روزه در بروکسل در مورد ماموریت این سازمان در افغانستان و عراق بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بیانیه‌ای پس از برگزاری نشست دو روزه وزرای دفاع این سازمان گفته است که طالبان باید تمام روابط خود را با القاعده و سایر گروه‌های تروریستی قطع کنند و حضور نیروهای ناتو در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفته است: «طالبان باید سطح غیرقابل قبول خشونت‌ها را کاهش دهند. برای فراهم نمودن زمینه آتش‌بس، آن‌ها باید تمام روابط خود را با القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی قطع کنند، تا افغانستان دیگر هرگز صحنۀ حملات تروریستی علیه کشورهای ما نباشد».
وی در مورد آغاز مذاکرات میان‌افغانی گفته است که این گفت‌وگوها شروع شده و ماه‌های آینده برای این ملت حیاتی است.
دبیر کل ناتو افزود: «گفت‌وگوها بین دولت افغانستان و طالبان شکننده است، اما این بهترین چانس برای صلح است. تمام افغان‌ها باید از این فرصت تاریخی استفاده کنند».
آقای استولتنبرگ در رابطه به حضور نیروهای ناتو در افغانستان گفت که این سازمان اکنون کم‌تر از ۱۲ هزار نیرو در این کشور دارد.
او بیان داشت: «اکنون، ما حضور خود را به کم‌تر از ۱۲ هزار نفر کاهش دادیم. ما با هم تصمیم گرفتیم به افغانستان برویم. ما در مورد حضور آینده خود با هم تصمیم می‌گیریم و با هم وقتی زمان آن برسد ترک خواهیم کرد».
گفتنی است که وزرای دفاع ناتو همچنان در رابطه به اوضاع شرق مدیترانه و ایجاد میکانیزم نظامی رفع تشنج بین یونان و ترکیه گفت‌وگو کردند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا