آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

ناتو: برای تصمیم دشواری در مورد افغانستان آماده می‌شویم

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو خطاب به گروه طالبان و حکومت افغانستان گفته است با «حسن نیت» مذاکره کنند و اینکه سال آینده این سازمان در مورد افغانستان تصمیم خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روز گذشته در کنفرانس خبری گفت که تصمیم نهایی در مورد افغانستان هر چه باشد، پیمان نظامی ناتو و متحدانش باید هماهنگ باشند.

آقای استولتنبرگ با بیان اینکه ناتو در حال حاضر حدود ۱۱ هزار نیرو در افغانستان و دارد، گفت که ماموریت این سازمان در افغانستان ادامه خواهد یافت.
وی می‌گوید: «در تماس تیلفونی با جو بایدن رییس جمهور منتخب امریکا، من بر اهمیت افغانستان تأکید کردم و همچنین به معضلی که با آن مواجه هستیم اشاره کردم».
دبیر کل ناتو با اشاره به این که کاهش نیروهای خارجی از افغانستان مشروط به عملی شدن تعهدات توافق‌نامه امریکا-طالبان و تحقق تمام تعهدات از سوی این گروه خواهد بود، تأکید کرد: «ما برای یک تصمیم بسیار سخت و دشوار در سال آینده آماده می‌شویم».
این مقام ناتو از آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی در دوحه استقبال کرد، اما خاطرنشان کرد که هیچ تضمینی برای موفقیت این گفت‌وگوها وجود ندارد. با این حال، مذاکرات میان‌افغانی را بهترین و تنها را برای برقراری صلح دانست.
استولتنبرگ: «لطفاً، با حسن نیت مذاکره کنید».
دبیر کل ناتو در بخش دیگری از سخنانش گفت که ضمن بررسی پیشرفت‌ها در روند صلح با دولت بایدن در مورد افغانستان کار خواهد کرد و این که آیا شرایط برای ترک این کشور آماده می‌شود یا خیر.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا