آخرین اخبارافغانستان

نوری در دیدار با کنسول ایران در هرات:

نباید اجازه بدهیم حوادث تأثیر منفی بر روابط دو کشور بگذارد

سرپرست مقام ولایت هرات در دیداری با سرکنسول ایران در هرات با تأکید بر تقویت ارتباط میان دو کشور گفت که نباید اجازه داد برخی حوادث و مسائل کوچک بر همکاری‌های میان دو کشور تاثیر منفی برجای گذارد.

سرپرست مقام ولایت هرات در دیداری با سرکنسول ایران در هرات با تأکید بر تقویت ارتباط میان دو کشور گفت که نباید اجازه داد برخی حوادث و مسائل کوچک بر همکاری‌های میان دو کشور تاثیر منفی برجای گذارد.
به گزارش خبرگزاری دید، در ملاقات محمود افخمی رشیدی سرکنسول ایران در هرات با محی‌الدین نوری سرپرست ولایت، آخرین وضعیت همکاری‌های دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت.
در این ملاقات، سرکنسول ایران اراده و عزم مقامات ارشد دو کشور را توسعه روابط دو جانبه اعلام کرد و افزود، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران نیز در این راستا حرکت کرده در حالی که شاهد گسترش روزافزون همکاری‌های ولایتی میان خراسان ‌رضوی و هرات هستیم. در همین راستا به زودی جلسه مشترک گمرکی میان دو ولایت که در قالب همکاری‌های کمیته اقتصادی ولایت‌‌ها است، برگزار خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به رفع برخی از مشکلات پیش روی پروژه راه آهن خواف – هرات ابراز امیدواری کرد که با همکاری طرف افغانی، هرچه زودتر شاهد اتمام کار این پروژه و افتتاح آن باشیم.
سرکنسول ایران در هرات ضمن تاکید مجدد بر عزم و اراده همه مقامات و مسئولان دو کشور برای توسعه روابط دو جانبه، افزود متأسفانه دشمنان دو ملت و دو کشور مسلمان و دوست ایران و افغانستان که منافع خود را در خطر می‌بینند، در تلاش هستند در این مسیر مانع و اخلال ایجاد کنند و به همین دلیل لازم است مسئولین محلی در قبال این توطئه‌ها هوشیار بوده و این تلاش‌های مذبوحانه را خنثی کنند.
در همین حال، سرپرست ولایت هرات نیز ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی چهل ساله جمهوری اسلامی از مهاجرین افغان و خدمات و زحمات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، بر خواست و اراده متقابل مسئولان محل برای گسترش روابط و همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.
وی در ادامه گفت که نباید اجازه داد برخی حوادث و مسائل کوچک بر این همکاری‌ها تأثیر منفی برجای گذارد.
سرپرست مقام ولایت هرات با مهم خواندن همکاری‌های ولایتی میان هرات و خراسان ‌رضوی خبر از اشتراک مسئولان در جلسه گمرکی دو جانبه داد.
این مقام عالی‌رتبه‌ دولتی در هرات همچنین افزود که افتتاح راه آهن خواف – هرات تاثیر مثبتی در توسعه افغانستان و حوزه غرب بر جای خواهد گذاشت و امیدواریم هرچه زودتر شاهد اتمام و افتتاح آن در کنار دیگر پروژه‌های منطقه‌ای در افغانستان باشیم.
سرپرست مقام ولایت هرات در پایان از آغاز روند اداری و استملاک قطعه چهارم این پروژه خبر داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا