آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کابل با تغییراتی همگانی شد

کمیسیون انتخابات سرانجام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل را ناوقت سه‌شنبه (۲۴ ثور)، هژده روز پس از افتتاح مجلس نمایند‌گان اعلام کرد.

کمیسیون انتخابات سرانجام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل را ناوقت سه‌شنبه (۲۴ ثور)، هژده روز پس از افتتاح مجلس نمایند‌گان اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، بر اساس آن‌چه کمیسیون انتخابات اعلام کرده است، چهار نامزد برنده در فهرست ابتدایی حذف شده و به جای آن‌ها چهار چهره جدید به فهرست نهایی راه یافته‌ است.
اجمل گلاب، احمدضیا عظیمی شینوزاده، محمدفرهاد صدیقی و سلیمه نیکبین از نامزدانی‌اند که در فهرست ابتدایی برنده اعلام شده بودند، اما در نتایج نهایی راه نیافته‌اند.
به همین ترتیب، عبدالرازق استالفی، عرفان‌الله عرفان، محمدنعیم وردک و پروین درانی از کسانی‌اند که در فهرست ابتدایی برنده نبودند، اما در فهرست نهایی برنده اعلام شده‌اند.
هم‌چنان تغییرات دیگری که در فهرست نهایی دیده می‌شود، تغییر در ترتیب نام‌ها در مقایسه با نتایج ابتدایی است که نشان می‌دهد، در آرای نامزدان حوزه انتخاباتی کابل در نتایج نهایی تغییرات آمده است.
کمیسیون انتخابات چهار ماه پیش در ۲۴ جدی سال گذشته نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل را اعلام کرده بود.
بر اساس فهرست نهایی منتشر شده از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، اجمل رحمانی، عبدالقیوم خیرخواه، خان آقارضایی، ملامحمدخان احمدی، فدامحمد الفت صالح، احمد جاوید جیحون، میرامان‌الله گذر، امیرگل شاهین، غلام‌حسین ناصری، رمضان بشردوست، سیدمحمد محمدی، الله گل مجاهد، خان‌محمد وردک، میرافغان صافی، نجیب‌الله ناصر، حبیب‌الرحمان سیاف، انورخان اوریاخیل، عبدالرازق استالفی، توفیق وحدت، زلگی حبیبی، محمدنعیم وردک، حفیظ‌الله جلیلی، عرفان‌الله عرفان، عبیدالله کلیمزی وردک، فاطمه نظری، نظیفه ذکی، شینکی کروخیل، مرسل نبی‌زاده، فوزیه ناصریار گلدره‌‌ای، روبینا جلالی، مریم سما، زهره نوروزی و پروین درانی بلندترین آرای حوزه انتخاباتی کابل را به دست آورده‌اند و به این ترتیب به مجلس نمایندگان راه یافته‌اند.
گفتنی است که آن‌چه به عنوان نتایج نهایی منتشر شده است، بر اساس ۸۸ تا ۹۰ درصد کل آرای حوزه انتخاباتی کابل است. کمیسیون شکایات انتخاباتی در جریان روند رسیدگی به شکایات و بررسی اعتراضات در پیوند به نتایج ابتدایی کابل اعلام کرده بود که حدود ۱۲ درصد آرای این حوزه انتخاباتی ناپدیده شده و این کمیسیون نتواسته است به آن دست‌رسی پیدا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا