آخرین اخبارافغانستان

نتیجه یک تحقیق: کشت مواد مخدر در افغانستان ۳۷ درصد افزایش یافته

بر اساس یک تحقیق مشترک از سوی اداره ملی احصائیه و معلومات در هماهنگی نزدیک با دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد، در جریان سال ۱۳۹۹ خورشیدی، حدود ۲۲۴ هزار هکتار زمین در افغانستان کوکنار کشت شده است که این رقم در مقایسه به یک سال قبل آن (۱۳۹۸ خورشیدی) ۳۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری دید، اداره ملی احصائیه و معلومات اعلام کرده است که این اداره در هماهنگی نزدیک با دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC)، سروی کشت و تولید کوکنار را در سال ۱۳۹۹ انجام داده است.
در اعلامیه آمده است که بر بنیاد نتایج این سروی، در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۲۴ هزار هکتار زمین در کشور تحت کشت کوکنار قرار گرفته است که این رقم ۳۷ فیصد افزایش را نسبت به سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد. هم‌چنان تولید کوکنار در این سال ۶,۳۰۰ تُن بوده و این رقم نشان می‌دهد که کشت کوکنار در بیش‌تر زون‌های کشور افزایش داشته است.
اعلامیه افزوده است که این سروی با استفاده از تکنالوجی ریموت سینسینگ و معاصرترین مودل‌های احصائیوی انجام شده است که نتایج به‌دست آمده آن از دقت بالای برخوردار بوده و ارقام آن به گونهٔ تخمینی ارائه گردیده است.
مواد مخدر یکی از چالش‌های بزرگ در افغانستان است که با تلاش‌های زیاد ملی و بین‌المللی همچنان در حال افزایش است. در شرایط کنونی و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا که تمامی دنیا را درگیر خود کرده است، زمینه برای فعالیت مشترک در مبارزه با چالش‌های جهانی بیش از پیش احساس می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا