آخرین اخبارجهانسیاست

نخستین دیدار نخست‌وزیر اسراییل از امارات و دیدار با ولیعهد ابوظبی

خبرگزاری دید: نخست وزیر اسراییل با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد. این اولین دیدار رو در روی عالی‌رتبه‌ترین مقامات دو کشور است که در نخستین سفر نخست وزیر اسراییل به کشور امارات رخ می‌دهد.

به نقل از بی بی سی، سفیر اسراییل در ابوظبی گفته که موضوع ایران یکی از در دستورات کار مذاکرات دو طرف است.
نفتالی بنت روز گذشته و پیش از سفر به امارات در سخنانی گفت: من در حال رفتن به امارات متحده عربی هستم، در اولین دیدار رسمی به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل. با شیخ محمد بن زاید ولیعهد امارات ملاقات می‌کنم و در باره گسترش روابط در شماری از زمینه‌ها بحث خواهیم کرد به ویژه تقویت روابط اقتصادی و تجاری. تنها در یک سال از زمان عادی سازی روابط شاهد پوتانسیل فوق العاده‌ای در شراکت دو کشور بودیم. این تازه شروع است.
آقای بنت غروب روز گذشته (یکشنبه) اسراییل را به مقصد امارات ترک کرد اما دیدارها و گفت‌وگوهای رسمی بین مقامات دو کشور به طور رسمی از امروز (دوشنبه) شروع شده است. این اولین سفر یک نخست‌وزیر اسراییل به این کشور است
امیر هایک سفیر اسرائیل در ابوظبی، گفته است که «دو طرف در مورد فعالیت‌های ایران نگرانی مشترک دارند» با این حال امارات در تلاش برای بهبود روابطش با ایران است.
این سفر در بحبوحه تشدید تنش‌های منطقه‌ای در حالی که قدرت‌های جهان در تلاش برای احیای توافق هسته‌ای با ایران هستند، انجام می‌شود. اسراییل و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در مورد فعالیت‌های ایران در منطقه نگرانی‌های مشترک دارند.
گفته شده سفر هفته پیش مشاور امنیت ملی امارات به تهران باعث نگرانی‌هایی در تل‌آویو شده است.
سفر شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی به تهران پس از سفر علی باقری کنی به آن کشور صورت گرفت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا