آخرین اخبارسیاستمنطقه

پس از برکناری نواز شریف

نخست‌وزیر جدید پاکستان تعیین شد

منابع نزدیک به نواز شریف، نخست‌وزیر معزول پاکستان، روز گذشته اعلام کردند که حزب حاکم این کشور، شاهد خاقان عباسی را به عنوان نخست‌وزیر موقت به جای نوازشریف تعیین کرده است.

به نقل از العربیه، حزب حاکم که اکثریت پارلمان را تشکیل می‌دهد، سرانجام پس از مشورت‌های طولانی “شاهد خاقان عباسی” را به عنوان نخست‌وزیر موقت پاکستان تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تعیین کرده است.

عباسی ۵۸ ساله یکی از نزدیک‌ترین شخصیت‌های سیاسی نزدیک به نوازشریف به شمار می‌رود. او در کابینه دولت نوازشریف تا لحظات آخر برکناری کابینه پست وزیر نفت را  به عهده داشت.

یکی از منابع حزب حاکم گفت:«در ساعت‌های آینده شاهد خاقان عباسی به عنوان نخست وزیر موقت برای پاکستان تعیین خواهد شد.»

نواز شریف نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان

دیوان عالی پاکستان، روز جمعه ۲۸ جولای نواز شریف نخست‌وزیر این کشور را به اتهام ارتباط با پرونده فساد سلب صلاحیت کرد. این حکم پس از تحقیقات صورت گرفته در باره اتهام‌ فساد علیه نخست‌وزیر این کشور صادر شده است.

دیوان عالی پاکستان، نواز شریف را برای همیشه از فعالیت سیاسی یا مشارکت در حکومت ممنوع کرده است. این نهاد قضایی روز جمعه با تشکیل جلسه‌ای در دادگاه عالی پاکستان حکم صادره در حق نواز شریف را قرائت کرد.

انحلال کابینه دولت پاکستان

در پی سلب صلاحیت از نواز شریف نخست‌وزیر سابق پاکستان توسط دادگاه عالی این کشور، سخنگوی دفتر نخست‌وزیری از منحل شدن کابینه خبر داد و گفت که نواز شریف پس از صدور حکم دادگاه، رسماً دست از تمام مسئولیت‌های نخست وزیری کشید.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر گفت که با وجود مخالفت نواز شریف با روند پرونده قضایی اما وی به حکم صادره از سوی دیوان عالی احترام می‌گذارد.

بنا به منابع نخست‌وزیر معزول پاکستان، شاهد خان عباسی پست نخست‌وزیری را تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی به عهده خواهد داشت.

این منبع گفت، عباسی پس طی کردن این دوره موقت با شهباز شریف برادر نواز شریف برای پست نخست‌وزیری رقابت خواهد کرد.

شهباز شریف از سال ۲۰۰۸ تاکنون رییس اقلیم پنجاب است این ولایت بیش از نیمی از جمعیت ۱۹۰ میلیونی پاکستان را در خود جای داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا