آخرین اخباراسلایدشوافغانستانمنطقه

نشست سه‌جانبه افغانستان-چین-پاکستان/ بیجنگ از ثبات در افغانستان حمایت می‌کند


نشست سه‌جانبه چین- افغانستان – پاکستان امروز در بیجنگ پایتخت کشور چین برگزار شده و جست‌وجوی راه‌های عملی تامین صلح در افغانستان و مبارزه با تروریزم تاکید شد.
صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان که در این نشست اشتراک کرده است می‌گوید که نقش چین در تامین ثبات در افغانستان برجسته بوده و این کشور می‌تواند میانجی صادقی در امر مبارزه با تروریزم باشد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای ربانی همچنان افزود: افغانستان نیازمند مبارزه جدی با هراس‌افکنی است و دولت افغانستان متعهد به مبارزه علیه تروریزم می‌باشد.
ربانی بیان کرد که افغانستان به تنهایی نمی‌تواند با تروریزم مبارزه کند ولی همکاری منطقه‌ای می‌تواند با بسیج تمام توان کشورها علیه این پدیده، آن را نابود کند.

در همین حال، خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان، در این نشست ضمن ابراز این‌که کشورش می‌تواند در مبارزه با تروریزم افغانستان را یاری کند و صلح و ثبات درافغانستان برای توسعه مشترک همکاری‌های اقتصادی سه کشورضروری است، افزود: ما انتظار داریم که برنامه همکاری بین افغانستان و پاکستان جامه عمل بپوشد و توافق همکاری امضا شده بین دوکشور نویدبخش این مسئله است.
این اولین نشستی نیست که میان پاکستان و افغانستان با میانجی‌گری کشوری ثالث برگزار شده است، پیش از این نیز چنین نشست‌هایی با میانجی‌گری امریکا برگزار شده بود.
گفتنی است که دولت چین ابتکار این نشست را بدوش داشته و هدف از آن تلاش برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان، عنوان شده است .

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا