آخرین اخبارافغانستانمنطقه

نظامیان افغانستان، پاکستان و حمایت قاطع در کابل نشست خواهند داشت


قرار است مقام‌های نظامی افغانستان، امریکا و پاکستان امروز شنبه، نشستی را به منظور گفت‌وگو در مورد هماهنگی نظامی و همکاری در مبارزه با تروریزم در کابل برگزار کنند.
به نقل از دیلی‌میل، نظامیان بلندرتبه افغانستان، پاکستان و امریکا نشست‌ دوجانبه و همچنان یک نشست سه‌جانبه با نظامیان ماموریت حمایت قاطع در کابل خواهند داشت.
گفته شده که این نشست، دومین دیدار نظامیان افغانستان و پاکستان در ۲ هفته گذشته می‌باشد که نشان‌دهنده افزایش همکاری هر دو کشور، پس از سفر جنرال بجوا رییس ارتش پاکستان به کابل است.
در همین حال، حبیب حصاری رییس اوپراسیون وزارت دفاع کشور ماه گذشته‌ میلادی در راس یک هیئت بلندپایه نظامی به اسلام‌آباد رفت و گفت‌وگوهایی با نظامیان پاکستانی داشت.
از سویی هم، محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان روز گذشته به خبرنگاران گفت که در نشست پیشین، طرف پاکستان و افغانستان موافقت کردند که ارتباطات را افزایش داده و مراکز هماهنگی زمینی ایجاد کنند.
بر بنیاد گفته‌های محمد فیصل، در دیدار رییس ارتش پاکستان با رییس جمهوری افغانستان توافق شده که نظامیان هردو کشور دستور کار جامع دوجانبه را در اختیار داشته باشند.
گفتنی است که مرز میان افغانستان و پاکستان به دلیل نبود حاکمیت کافی دو کشور، به لانه امنی برای تروریستان مبدل شده و از آن جا امنیت دو طرف را تهدید می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا