آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

نمایشگاه یک روزه کشت بدیل مواد مخدر در کابل دایر شد/ مسئولان: کشت بدیل نتیجه مثبت داده است

مسئولان وزارت زارعت و مالداری کشور امروز (سه شنبه ۱۲ سرطان) نمایشگاهی را تحت عنوان «نمایشگاه حاصلات بدیل برای مواد مخدر» در کابل راه‌اندازی کرده است.



مسئولان وزارت زارعت و مالداری کشور امروز (سه شنبه ۱۲ سرطان) نمایشگاهی را تحت عنوان «نمایشگاه حاصلات بدیل برای مواد مخدر» در کابل راه‌اندازی کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور که در افتتاح نمایشگاه حاصلات کشت بدیل برای مواد مخدر شرکت کرده بود، گفت: مواد مخدر یک وسیله برای تداوم ناامنی شده است.


بانوعظیمی گفت: کشت بدیل برای مواد مخدر کشت حلال و مشروع است و ما با مسئولان وزارت زراعت هماهنگی نزدیک داریم تا کشت بدیل را نهادینه سازیم.
وزیر مبارزه با مواد مخدر می‌گوید: همه مسئولیت داریم که برای محو مواد مخدر مبازره جدی کنیم.


همچنان نصیر احمد درانی وزیر زراعت و مالداری کشور، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: ما پروژه رشد زارعت و انکشاف روستایی را به منظور رشد کشت بدیل برای مواد مخدر در هشت ولایت (هرات،بادغیس، پنجشیر،بلخ، ارزگان، ننگرهار و فراه) تطبیق کردیم.


وزیر زراعت گفت: ما برای معرفی راه‌های حل جدید برای ترویج رشد و معیشت بدیل کوکنار و نیز سازگاری با تغییر اقلیم را از طریق دو پروژه موثر یعنی رشد زراعت و انکشاف روستایی و پروژه سازگاری روی دست گرفته‌ایم.


آقای درانی افزود: ما در ۵ ماه این پروژه را تطیبق کردیم که عملاً تاثیرات مثبت داشته است، زمین‌هایی که کوکنار کشت می‌شد تعویض شده به زمین‌های که سیب و انگور کشت می‌شود.


وی در ادامه گفت که از ناامن‌ترین ولسوالی‌ها مانند ولسوالی مرغاب و غورماچ آغاز کردیم که نتیجه مثبت داده است.
درانی با بیان این که در کنار ناامنی، تغییر اقلیم و مواد مخدر به مشکلات ما افزوده است، گفت: فکتورهای مقابله با کشت مواد مخدر در کشور ما زیاد است.
در این نمایشگاه، محصولات وطنی مانند، زردالو، آلو، بادنجان، انگور، سیب، بامیه و ده‌ها محصول دیگر برای یک روز به نمایش گذاشته شده است .
محمد رقیب فیاض- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا