آخرین اخبارسیاستفرهنگ عامه

نمایش گنجینه طلای باختر در ارگ

گنجینه طلای باختر پس از چاشت امروز چهارشنبه(۲۲دلو) در قصر چهار چنار ارگ ریاست جمهوری به نمایش گذاشته شد. این گنج پس از آن به نمایش گذاشته می‌شود که چندی پیش رییس مجلس نمایندگان از عدم مصئونیت آن ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ ارگ ریاست‌ جمهوری آمده است که گنجینه‌ طلای باختر براساس فیصله‌ کابینه به نمایش گذاشته شده و شماری از اعضای کابینه و شورای ملی، فعالان جامعه مدنی و نمایندگان رسانه‌ها از آن دیدن کرده‌اند.

افزون بر این، امرالله صالح معاون اول ریاست ‌جمهوری، محمدحنیف اتمر وزیر امور خارجه و شماری دیگر از مقام‌های دولتی و اهل سیاست، فرهنگ و ادبیات نیز در این نمایشگاه حضور داشته‌اند.
آثار گنجینه‌ باختر درحالی به نمایش گذاشته شده است که پیش از این شماری از اعضای مجلس نمایندگان و میررحمان رحمانی، رییس این مجلس از مصئون نبودن آثار گنجینه‌ باختر ابراز نگرانی کرده بودند.
آقای رحمانی گفته بود که گنجینه‌ باختر برای محفوظ ماندن باید به یک کشور معتبر منتقل شود. ارگ ریاست‌جمهوری به این اظهارات رحمانی واکنش نشان داده و آن‌را «غیرمسئولانه» خوانده بود.
گنجینه طلای باختر شامل ۲۳۱ اثر تاریخی است که از ساحات باستانی «طلا تپه، تپه فلول، آی‌خانم، بگرام و تپه زرگران» کشف شده است. از گنجینه‌ طلای باختر به‌عنوان یکی از پنج گنجینه‌ برتر جهان نام برده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا