آخرین اخبارافغانستانسیاست

ذبیح‌الله مجاهد:

نمایندگان جعلی طالبان در مذاکرات صلح بازداشت شدند

گروه طالبان اعلام کرده است، دو نفری را که به نمایندگی از این گروه وارد گفت‌وگوهای صلح با حکومت افغانستان شده بودند، بازداشت کرده‌ است.


گروه طالبان اعلام کرده است، دو نفری را که به نمایندگی از این گروه وارد گفت‌وگوهای صلح با حکومت افغانستان شده بودند، بازداشت کرده‌ است.
به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند گفته که این افراد جعل‌کار از نام «امارت اسلامی» استفاده کرده و خودشان را نماینده گروه طالبان معرفی کرده بودند.
سخنگوی گروه طالبان در توییتر خود نوشته:« ملا سخی‌داد و عبدالمالک فتاحی دو جعل کار که از نام امارت اسلامی استفاده می‌کردند با تمام اسناد جعلی آن‌ها که به شکل جعلی و کذب به امارت اسلامی منسوب شده بود، دستگیرشدند.»
گروه طالبان ویدیوی اعترافات این دو نفر را نیز نشر کرده که در این ویدیو آنان از رهبران طالبان معذرت‌خواهی کرده و خواهان بخشش می‌شوند.
گروه طالبان گفته است که ملاسخی‌داد و عبدالمالک فتاحی، با اسناد جعلی به نمایندگی از این گروه با دولت افغانستان و شورای صلح در چندین مرحله ملاقات و مذاکره کرده‌اند‌.
این گروه ادعا کرده که این دوتن جعل‌کار، به نمایندگی از این گروه به برخی کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکمنستان نیز سفر کرده و با منابع خارجی مذاکره کرده‌اند.
ملاسخی‌داد حقانی باشنده ولایت قندهار و عبدالمالک فتاحی باشنده ولایت بلخ می‌باشد.
حکومت افغانستان و شورای عالی صلح تاکنون رسماً در این باره واکنشی نشان نداده است، اما در زمان حکومت حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور نیز یک فرد دوکاندار از شهر کویته به نمایندگی از گروه طالبان وارد گفت‌وگو با رهبری حکومت و شورای عالی صلح شده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا