آخرین اخبارافغانستان

نهادی در هند هزاران سند تحصیلی جعلی برای مردم افغانستان داده است

مسئولان کمیسیون مبارزه با فساد اداری خبر دادند که یک نهاد آموزشی هندی که تا سطح بکلوریا آموزش می‌دهد، هزاران سند جعلی لیسانس و ماستری و دوکتورا برای متقاضیان افغانستان صادر کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالقیوم نظامی رییس کمیسیون مبارزه با فساد اداری امروز چهارشنبه(۱۸ حمل) در یک نشست خبری گفت که نهاد هندی به نام «آی‌اس‌بی‌ام» که در واقع مکتب است، به سه هزار افغان اسناد تحصیلی جعلی داده است.
او گفت که بررسی‌هایی که انجام شده است، نشان می‌دهد که این نهاد تا سطح صنف دوازدهم آموزش می‌داده است، اما برای افغان‌ها سند لیسانس، ماستری و دوکتورا توزیع کرده است.
نظامی توضیح داد که در این مورد معلومات گوناگون وجود دارد، اما تا جایی که کمیسیون مبارزه با فساد اداری بررسی کرده است، سه هزار سند جعلی به افغان‌ها از سوی «آی‌اس‌بی‌ام» صادر شده است.
او گفت که این قضیه نیاز به طی مراحل قضایی دارد و باید ابعاد آن روشن شود.
از جانب دیگر، عبدالقیوم نظامی گفت که سه نهاد موازی در زمینه مبارزه با فساد اداری مدغم شده است و حکم ادغام اداره بازرس جمهوری اسلامی افغانستان نیز از سوی ریاست جمهوری صادر شده است.
سه نهادی که مدغم شده است شامل «سکرتریت ویژه مبارزه با فساد اداری»، «اداره ثبت و بررسی دارایی‌ها» و «اداره میک» می‌شود.
کمیسیون مبارزه با فساد اداری در بیست‌ودوم عقرب سال گذشته در فرمانی از سوی رییس جمهور غنی ایجاد شد. این کمیسیون در ماه قوس کار خود را آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا