آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

نهایی شدن گزارش گروه مطالعاتی کانگرس امریکا در باره افغانستان

گروه مطالعاتی کانگرس امریکا که سال پیش به ریاست جنرال جوزف دنفورد رییس پیشین ارتش امریکا تشکیل شده بود، گزارش خود را کامل کرده و قرار است روز چهارشنبه به وقت امریکا منتشر کند. اما این گروه خلاصه آن را با ریاست شورای عالی مصالحه ملی افغانستان پیش از نشر کابل در میان گذاشت.


به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی، شامگاه روز چهارشنبه به وقت کابل، با گروه مطالعاتی در باره افغانستان گفت‌وگو کرد.
این گروه به ریاست جنرال دنفورد رییس پیشین ارتش امریکا، کیلی آیتو سناتور پیشین و ناسی لیندبورگ رییس عمومی انستیتوت صلح امریکا و با عضویت برخی دیپلمات‌های این کشور از سوی کانگرس ایجاد و قرار است توصیه‌های در پیوند به روند صلح افغانستان و خروج نیروهای امریکایی از این کشور برای دولت بایدن داشته است.


در این نشست مجازی، جنرال دنفورد خلاصه‌ گزارش، یافته‌ها و توصیه‌های این گروه را با رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی و هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان در میان گذاشت.
او در صحبت‌های خود افزود که یافته‌های خود را با اعضای کانگرس و مسئولان اداره‌ جدید ایالات متحده‌ امریکا در میان گذاشته است. او ابراز امیدواری نمود که اداره‌ جدید از یافته‌ها و توصیه‌های این گزارش در سیاست‌‌های جدید خود برای افغانستان و منطقه استفاده کند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی یافته‌ها و توصیه‌های این گروه کاری را به سود افغانستان و امریکا خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا