آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانزنان

نوشتن نام «مادر» در شناسنامه الزامی شد

سخنگوی رییس جمهور در یک رشته توییت از صدور فرمان رییس جمهور غنی در رابطه به طرح تعدیل و ایزاد قانون ثبت احوال نفوس خبرداده و تصریح کرده که بر بنیاد این فرمان، درج نام مادر در شناسنامه الزامی شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، دو هفته پس از تأیید طرح تعدیل و ایزاد در برخی از ماده‌های قانون ثبت احوال نفوس از جمله درج نام مادر در شناس‌نامه، رییس‌جمهور اشرف غنی طی فرمانی، این طرح تعدیل را توشیح کرده است.
صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست‌ جمهوری در رشته‌توییتی نوشته است که فرمان آقای غنی برای توشیح طرح تعدیل و ایزاد در برخی از ماده‌های قانون ثبت احوال نفوس روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۷ سنبله) صادر شده است.
آقای صدیقی همچنان گفته است که براساس فرمان ریاست‌ جمهوری، پس از این نام مادر به‌گونه‌ رسمی در شناس‌نامه در کنار دیگر مشخصات فردی درج می‌شود.
کابینه‌ افغانستان در سیزدهم سنبله طرح تعدیل و ایزاد در برخی از ماده‌های قانون ثبت احوال نفوس را که براساس آن، نام مادر در شناس‌نامه درج می‌شود، تأیید کرد.
پیش از این شماری از فعالان زن در افغانستان با راه‌اندازی کمپاین« نامم_کجاست؟»، خواستار درج نام مادر در شناس‌نامه شده بودند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا