آخرین اخبارجهانسیاست

نماینده جمهوری‌خواه امریکا:

نیروهای امریکایی ممکن ناگزیر به بازگشت به افغانستان شوند

نماینده جمهوری‌خواه کانگرس امریکا می‌گوید با وخیم شدن وضعیت امنیتی و تشدید حملات طالبان، نیروهای اعزامی این کشور ممکن مجبور به بازگشت به افغانستان شوند.


به نقل از واشنگتن تایمز، ادم کینزینگر نماینده حزب جمهوری‌خواه ایالت ایلینوی ایالات متحده در مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید با تشدید حملات طالبان علیه دولت افغانستان و وخیم‌شدن وضعیت امنیتی، نظامیان امریکایی ممکن مجبور به بازگشت به این کشور شوند.
این نماینده جمهوری‌خواه که به افغانستان و عراق نیز ماموریت داشته است، روز گذشته به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفته که با توصیفات رسانه‌ها مبنی بر این‌که ایالات متحده و متحدانش پس از ۲۰ سال به دست شورشیان طالب «شکست سنگینی» خورده‌اند، موافق است.
وی با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ و رییس جمهور بایدن برای خروج ۳ هزار و ۵۰۰ سرباز از افغانستان افزوده است که هیچ نشانه‌ای از قطع روابط طالبان با القاعده وجود ندارد.
کینزینگر بیان داشته است: متأسفانه، این کار موثر بود – طالبان بیشتر از اراده ایالات متحده دوام آوردند. این یک جنگ داغ نبود. اساساً، یک ماموریت صلح‌‌بانی بود و ما حالا ممکن مجبور شویم برگردیم.
با این حال، سناتور جک‌ریید رییس کمیته خدمات مسلح مجلس سنای امریکا از تصمیم بایدن برای خروج دفاع کرده و گفته ماموریت اصلی از بین بردن و اخلال القاعده تا حد زیادی انجام شده است.
گفتنی است که رییس جمهور بایدن به تازگی در سخنرانی خود در باره سیاست امریکا نسبت به افغانستان گفت روند خروج نیروهای امریکایی تا ۳۱ اگست به پایان می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا