آخرین اخبارافغانستانسیاست

والی سمنگان:

نیروهای امنیتی افزایش نیابد، طالبان شاهراه شمال را به دست‌ می‌گیرند


عبدالطیف ابراهیمی والی سمنگان تشکیلات ۱۴۰۰ نفری را برای تامین امنیت مرکز و ولسوالی‌های این ولایت ناکافی خوانده و گفته است که در صورت افزایش نیافتن نیروهای امنیتی، طالبان شاهراه شمال را به تصرف خود در خواهند آورد.
به گزارش خبرگزاری دید، والی سمنگان چالش اصلی را برای حفظ امنیت در این ولایت، کمبود نیروهای امنیتی خوانده و از دولت مرکزی خواسته است تا نیروهای امنیتی را در این ولایت افزایش دهد.
عبدالطیف ابراهیمی گفته است: طالبان با افزایش تهدیدها بر ولسوالی‌های خرم و سارباغ، روی‌دوآب، دره صوف پایین و دره صوف بالای این ولایت، تلاش دارند تا شاهراه حلقه‌ای شمال افغانستان را ببندند.
به گفته آقای ابراهیمی، اگر نیروهای امنیتی در این ولایت افزایش نیابد طالبان با ایجاد ناامنی شاهراه شمال را به دست خواهند گرفت.
در همین‌حال، محمد جان دریاب فرماهنده پولیس سمنگان می‌گوید که تلاش‌ها برای ایجاد قطعه امنیتی خاص متشکل از واحدهای مختلف امنیتی به خاطر دفع حملات مخالفان مسلح دولت در جریان است.
پیش از این نیز، منابع در شورای ولایتی سمنگان تشکیلات نیروهای امنیتی را در این ولایت ناکافی خوانده و گفته بودند، بدون افزایش نیروهای امنیتی در این ولایت امکان برگزاری یک انتخابات سراسری ناممکن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا