آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

نیویارک تایمز از تلاش ناکام پمپئو برای حمله نظامی به نیروهای ایرانی خبر داد

‌گزارش‌های نیویارک تایمز حاکی است که تلاش‌های مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا برای ترغیب ترامپ به حمله نظامی علیه نیروهای نظامی ایران ناکام مانده است.


به نقل از بی بی سی، روزنامه امریکایی نیویارک تایمز به نقل از چند مقام امریکایی که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود گزارش کرده، مایک پمپئو وزیر خارجه، هفته گذشته تلاش کرده بود دونالد ترامپ را برای حمله به نیروهای نظامی ایران ترغیب کند، اما در نهایت آقای ترامپ تنها به حمله به چند پایگاه شبه‌نظامیان عراقی بسنده کرده است.
آن طور که نیویارک تایمز نوشته، آقای پمپئو در جلسه با رییس جمهور امریکا هفته پیش از حمایت رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ریچارد گرنل سرپرست سازمان اطلاعات ملی هم برخوردار بوده، اما به گزارش این روزنامه جان اسپر وزیر دفاع و همچنین فرمانده ستاد مشترک ارتش امریکا نسبت به پیامدهای چنین حمله‌‌ای به مواضع نیروهای نظامی ایران و خطر آغاز یک جنگ تمام عیار هشدار داده‌اند.
گزارشگران نیویارک تایمز نوشته‌اند آقای ترامپ در نهایت با نظر وزیر دفاع خود موافقت می‌کند و تنها دستور به هدف قرار دادن شبانه چند مقر گروه‌های شیعه نزدیک به ایران را صادر می‌کند.
نیویارک تایمز نوشته، آقای پمپئو استدلال کرده بوده که شیوع ویروس کرونا در ایران٬ حکومت این کشور را در شرایط دشواری قرار داده و یک پاسخ سخت نظامی می‌تواند رهبران ایران را وادار به آمدن به پای میز مذاکره کند.
به گزارش نیویارک‌تایمز که روز شنبه ۲۱ مارچ (۲ حمل)، منتشر شده مایک پمپئو وزیر خارجه و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که جایگزین جان بولتون شده، در روز پنجشنبه ۱۲ مارچ، در حالی که آقای ترامپ خود را برای اعلام وضعیت اضطراری بهداشتی ناشی از شیوع ویروس کرونا آماده می‌کرده، تلاش می‌کنند رییس جمهور امریکا را به یک حمله نظامی علیه نیروهای نظامی ایران از جمله ناوگان دریایی این کشور در خلیج‌فارس ترغیب کنند.
این دو مقام امریکایی معتقد بوده‌اند که واشنگتن باید پاسخی قاطع به حمله راکتی که طی آن دو امریکایی در پایگاهی در شمال بغداد کشته شدند بدهد.
نیویارک تایمز نوشته که همزمان مارک اسپر وزیردفاع و جنرال میلی رییس ستاد مشترک نیروهای امریکا مخالف حمله به نیروهای نظامی ایران بوده‌اند و نسبت به عواقب آن همچون آغاز یک جنگ تمام عیار میان ایران و امریکا و همچنین واکنش منفی دولت عراق به چنین حملاتی از خاک این کشور نگران بوده‌اند.
آن طور که این روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های دولتی ناشناس نوشته در نهایت آقای ترامپ با نظر مایک پمپئو و مشاور امنیت ملی خود موافقت نمی‌کند و تنها مجوز حمله به پایگاه‌های گروه‌های شبه‌نظامی را صادر می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا