آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانروند صلحسیاست

دبیرکل ناتو:

هرچند مذاکرات دوحه شکننده است؛ ولی فرصت خوبی برای صلح می‌باشد

دبیرکل ناتو با اشاره به شکننده بودن مذاکرات میان افغانی در دوحه، می‌گوید که با وجود شکننده بودن، مذاکرات فرصت خوبی برای تامین صلح در افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز گذشته (جمعه، ۲ عقرب) در پایان نشست وزیران دفاع این سازمان گفت که «چند ماه آینده برای افغانستان سرنوشت ساز است. هر چند مذاکرات در دوحه شکننده است، اما این از چند نسل به این سو فرصتی خوبی برای صلح می‌باشد».

دبیرکل ناتو گفته است که همه افغان‌ها از این فرصت تاریخی باید استفاده کنند. ناتو از پروسه صلح افغانستان حمایت می‌کند.
او گفت، وضعیت امنیتی در افغانستان وخیم است و لازم است که طالبان، سطح خشونت را کاهش دهند، تا زمینه برقراری آتش‌بس فراهم شود.
استولتنبرگ همچنین بیان کرده که «آنها (طالبان) باید روابط شان را با القاعده و تمامی گروه‌های تروریستی قطع کنند تا افغانستان بار دیگر به کشوری مبدل نشود که از آنجا حمله‌های تروریستی بر کشورهای ما صورت گیرد».
او افزود که نیروهای نظامی ناتو برای مبارزه با تروریزم بین‌المللی به افغانستان رفته و خروج آنها هم مرتبط به وضعیت و شرایط است.
این در حالیست که حدود چهل روز از آغاز مذاکرات بین الافغانی می‌گذرد، اما با وجود نشست‌های متعدد بین طرفین، هیچ توافقی تاکنون حاصل نشده است.
گفته می‌شود که مبنا قرار دادن توافق امریکا با طالبان و مذهب حنفی به عنوان مبنای مذاکرات بین الافغانی دوحه، از دلایل اختلافات بین طرفین است.
در همین حال که مذاکرات در دوحه جریان دارد، جنگ شدید بین نیروهای دولتی و طالبان در نقاط مختلف افغانستان نیز، صدها قربانی از هر دو طرف گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا