آخرین اخبارافغانستانسیاست

هشدار تند مارشال دوستم به حکمتیار: وقتی به کابل برسم کجا فرار می‌کنی

مارشال عبدالرشید دوستم در واکنش به صحبت‌های گلبدین حکمتیار به او هشدار داده است که شخصاً برای دفاع از نظام علیه تمام کسانی که در فکر براندازی آن هستند مقابله خواهد کرد. دوستم گفته اگر هدایت داد شود به کابل می‌آید و اخلال‌گران را به پنجه قانون می‌سپارد.

رسول شهزاد _ خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید، مارشال عبدالرشید دوستم در واکنش به سخنان گلبدین حکمتیار به وی هشدار داده است که اگر بار دیگر برای براندازی نظام جمهوری حرفی بزند تمام مردم افغانستان با وی مقابله خواهد کرد.
آقای دوستم که در یک گردهمایی مردمی در ولایت جوزجان صحبت می‌کرد، خطاب به حکمتیار گفت: حرفت را سنجیده بزن، چیزی که در توانت نیست نگو و کاری را که نمی‌توانی نکن چون با من طرفی».
مارشال دوستم همچنان گفت که من شخصاً برای دفاع از نظام علیه تمام دشمنان نظام ایستادگی می‌کنم.
گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی چند روز پیش به ارگ ریاست جمهوری اخطار داده بود که باید تمام زندانی‌های این حزب آزاد شود و اگر ارگ به این خواست او تمکین نکند او و هوادارانش به زور وارد ارگ ریاست جمهوری خواهند شد.
آقای دوستم همچنان گفته است که «صحبت‌های ناسنجیده حکمتیار اخطار به رییس جمهور نیست، اخطار به نظام است اخطار به تمام ملت است و من با قاطعیت از نظام دفاع می‌کنم».
مارشال دوستم در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید اگر از سوی رهبری کشور هدایت دریافت کند با چندین هزار نفر از جوانان هوادارش برای دفاع از نظام و نجات کشور از خطر اخلال‌گران خودش را به کابل ‌می‌رساند و آن وقت است که حکمتیار دیگر راه فراری نخواهد داشت.
این چهره سیاسی خطاب به حکمتیار گفت: « هیچ فکر کردی که وقتی من به با هزاران تن از جوانان دلیر شمال به کابل بیایم تو به کجا فرار می‌کنی، آیا راه فراری برای تو باقی می‌ماند. من برای دفاع از نظام در ظرف دو ساعت به کابل می‌آیم و آن وقت است که راه فرار را بر تو بسته خواهم کرد و تمام اخلال گران را به پنجه قانون می‌سپاریم.
گفتنی است که اظهارات گلبدین حکمتیار نه تنها علیه دولت که بر ضد حوزه مقاومت نیز ابراز شد و واکنش‌های تندی را برانگیخت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا