آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

هفته شهید با گفتمان « دستیابی به نقطه مشترک در روند صلح» تجلیل می‌شود

بنیاد شهید احمدشاه مسعود اعلام کرد که در ۱۸ سنبله و در جریان هفته شهید، باید در تمام مناطق کشور در ارتباط به صلح صحبت شود تا مردم افغانستان در این خصوص به یک نقطه مشترک دست‌ یابند.


به گزارش خبرگزاری دید، احمدولی مسعود رییس بنیاد شهید احمدشاه مسعود در برنامه‌ای که به مناسبت تجلیل از ۱۸ سنبله و هفته شهید، امروز دوشنبه (۱۷ سنبله) در کابل برگزار گردیده بود، گفت که امسال تجلیل از شهادت قهرمان ملی کشور متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود. زیرا امسال، سال سرنوشت ساز برای مردم افغانستان است.
او با اشاره به روند صلح، افزود: دست یافتن به صلح اولویت مردم افغانستان است. از همین خاطر، امسال، سالروز شهادت قهرمان ملی کشور و هفته شهید را با عنوان «جنگ و صلح قهرمان ملی» تجلیل می‌نماییم.
رییس بنیاد شهید احمدشاه مسعود تصریح کرد که قرار است در جریان هفته شهید، دوستداران و پیروان مکتب مسعود برای نیازمندان، خون اهدا کنند.
همچنان او ضمن اشاره به برنامه‌های فرهنگی هفته شهید، بیان داشت که قرار است در ۱۸ سنله و در جریان هفته شهید برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب در جاهای مختلف داشته باشیم.
احمدولی مسعود، تجلیل از هفته شهید را حق تمام شهروندان خوانده و گفت: تجلیل از هفته شهید حق هر شهروند افغانستان است، هر کسی حق دارد مطابق سلیقه خود این هفته را تجلیل کند. اما، باید در نظر داشته باشیم که قهرمان ملی کشور، نمادی از راستی، درستی و طرف‌دار نظم و دسپلین بود، بنابراین، از جوانان و دوستداران مکتب مسعود می‌خواهیم که در جریان هفته شهید نظم و دسپلین را مراعات کنند.
رییس بنیاد شهید مسعود در پایان صحبت‌های خویش اذعان داشت که از رهگذر صلح‌سازی، امسال برای مردم افغانستان یک سال سرنوشت ساز است، بناءً، در جریان هفته شهید در تجلیل از سالروز شهادت قهرمان ملی کشور، در تمام جاهای افغانستان از صلح صحبت شود تا مردم افغانستان در ارتباط به صلح به یک نقطه مشترک برسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا