آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

وزارت خارجه روسیه:

هنوز نمی‌توان گفت طالبان و امریکایی‌ها به توافق رسیده‌اند

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جواب به این پرسش که آیا امریکا و طالبان به توافق نهایی رسیده‌اند یا نه.
به گزارش خبرگزاری دید، ماریا زاخاروا گفته است ختم دور نهم مذاکرات بین ایالات متحده امریکا و تحریک طالبان فعلاً جواب قطعی بر این سوال را نمی‌دهد که آیا طرفین به توافقات نهایی مبنی بر نتایج کار انجام شده دست یافته‌اند و یا خیر؟ ما حالا منتظریم که این خبر رسماً مورد تأیید قرار گیرد.
زاخاروا افزوده: روسیه تاکنون محتوای طرح توافقات بین امریکا و تحریک طالبان را به دست نیاورده است. در رسانه در مورد این توافقات بسیار آمده است، ولی قسمی که شما می‌دانید، ما باید در این مورد نه تنها از گزارشاتی استفاده نماییم که در رسانه‌ها دست به دست می‌شوند. دریافت اسناد مربوطه از مجاری رسمی مهمترین موضوع برای ما پنداشته می‌شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرده: بنابر معلومات به دست آمده از محل، توافقات اصولی در رابطه به مشخصات خروج نیروهای خارجی از افغانستان، برقراری آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی حاصل گردیده است. این است چهارچوب آن موضوع که صحبت در مورد آن مطرح است.
این مسئول سیاست خارجی روسیه با تاکید بر نقش روسیه در روند صلح افغانستان گفت: تحریک طالبان همچنان پافشاری بر آن دارند که روسیه، چین، ایران، پاکستان و بعضی کشورهای دیگر در نقش تضمین کنندگان تطبیق این توافقات عمل نمایند.
وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که روسیه در صورت دریافت تقاضای مناسب از طرف‌های توافق کننده، آماده هست در نقش تضمین کننده تطبیق توافقات اقدام کرده و حد اکثر مساعی خود را در راستای آغاز پروسه صلح در افغانستان به خرج دهد. از تمام امکانات برای کمک به این روند استفاده خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا