آخرین اخبارافغانستانسیاست

هیئت «امارت اسلامی» با وزیر خارجه قطر دیدار کرد

خبرگزاری دید: هیئت بلندپایه «امارت اسلامی» که به دوحه سفر کرده، با محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرده ‌است.


محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفته‌ است که این دیدار روز شنبه انجام شده و در آن همکاری‌های دوجانبه و روابط دو کشور مورد بحث قرار گرفته‌است.
در این دیدار، وزیر امور خارجه قطر علاوه بر روابط دوستانه، بر اجرای پروژه‌های اقتصادی و ادامه همکاری با افغانستان تاکید کرده‌است.
امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت امور خارجه «امارت اسلامی» نیز ضمن قدردانی از همکاری قطر، ابراز امیدواری کرده که افغانستان در آینده روابط بهتری با این کشور داشته‌ باشد.
امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه، ملا خیرالله خیرخواه؛ سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، ملا عبدالحق وثیق رییس استخبارات، مولوی نور جلال معاون وزیر داخله، شیخ شهاب‌الدین دلاور و شماری دیگر از سران دولت طا-لبان، در ترکیب این هیئت هستند و روز جمعه عازم قطر شدند.
این هیئت روز شنبه همچنین با نمایندگان ایالات متحده دیدار و درباره برخی مسایل گفت‌وگو کرد. آزادسازی دارایی‌های افغانستان و ایجاد «صفحه جدید» در روابط دو کشور از محورهای بحث دوطرف بوده‌ است.
مقامات امریکایی به رویترز گفته‌اند که ایالات متحده از طرف افغان می‌خواهد به شهروندان امریکایی و دیگر شهروندان اجازه دهد تا افغانستان را ترک کرده و یک شهروند امریکایی را که در اسارت دولت طا-لبان است، آزاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا