آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

هیئت طا-لبان و امریکا امروز در دوحه دیدار می‌کند

خبرگزاری دید: مذاکرات میان هیئت طالبان و امریکا امروز شنبه(۶قوس) در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته می‌شود. این دور گفت‌وگوها ادامه‌ مذاکرات قبلی طا-لبان و امریکا است که در دوحه انجام شده بود.

هیأت امریکایی را در این دور گفت‌وگوها توماس وِست نماینده ویژه آن کشور در امور صلح افغانستان و هیئت طا-لبان را مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه‌ «امارت اسلامی» رهبری می‌کند.
وزارت خارجه‌ امریکا هفته‌ گذشته گفته بود که در دور تازه‌ گفت‌وگوها درباره‌ «منافع ملی حیاتی ما» که شامل عملیات ضد تروریستی علیه گروه دولت اسلامی و القاعده، کمک‌های بشردوستانه، اقتصاد ویران شده‌ افغانستان و ورود و خروج امن از افغانستان برای شهروندان امریکایی و افغان‌هایی که در طول جنگ ۲۰ ساله برای ایالات متحده کار می‌کردند، گفت‌وگو خواهد شد.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان نیز هفته‌ گذشته گفته بود که مسئولان طالبان در جریان این گفت‌وگوها تلاش می‌کنند تا پول‌های منجمدشده‌ مردم افغانستان آزاد و مشکلات اقتصادی مردم حل شود.
به‌ گفته‌ مجاهد، طا-لبان در چارچوب توافق‌نامه‌ دوحه هر از گاهی با نمایندگان امریکا دیدارهایی دارند و این دیدارها به نفع امریکا و طا-لبان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا