آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

کمیسیون شکایات انتخاباتی:

هیچ‌کس حق تغییر تصامیم کمیسیون شکایات انتخاباتی را ندارد

«حمیرا حقمل» معاون این کمیسیون، پروسه رسیدگی به شکایات و اعتراضات را شفاف و بی‌طرفانه خوانده و گفته است که هیچ نهاد حق تغییر آوردن را در تصامیم این کمیسیون ندارد.


«حمیرا حقمل» معاون این کمیسیون، پروسه رسیدگی به شکایات و اعتراضات را شفاف و بی‌طرفانه خوانده و گفته است که هیچ نهاد حق تغییر آوردن را در تصامیم این کمیسیون ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، وی افزود کمیسیون شکایات انتخاباتی تصامیم خویش را در مطابقت به قانون، لوایح و طرزالعمل‌های مربوط به انتخابات و با استقلالیت و شفافیت کامل اتخاذ کرده و به‌هیچ کس حق مداخله در این روند را نداده است.
معاون کمیسیون شکایات انتخاباتی تصمیم این کمیسیون را در مورد لیست ابتدایی کاندیدان ولسی جرگه ۱۳۹۷ نهایی خوانده و علاوه کرد که هیچ نهاد حق تغییر آوردن را در تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی ندارد.
بانو حقمل برعلاوه ۳۵ تن از کاندیدانی که نام‌های‌شان از لیست نهایی حذف شده، به کاندیدانی که اخطاریه دریافت کرده‌اند، نیز هشدار داد تا قضایای حقوقی را که شامل دوسیه‌های‌شان می‌باشد حل و فصل کرده، در غیر آن با دریافت شواهد و مدارک بیشتر الی تاریخ ۲۸ میزان از لیست نهایی حذف خواهند شد.
همچنین در این نشست علی‌رضا روحانی منشی و سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی گفت: بر اساس فهرست ابتدایی اعلام شده، ۱۴۴ نفر از اشخاصی که برای کاندیداتوری ولسی جرگه ثبت نام کرده بودند، از فهرست ابتدایی به دلایل مختلف مانند، تکرار لیست حامیان کاندیدا، خارج حوزه دانستن کارت‌های حمایوی و مشکل در اسناد فزیکی از لیست باز مانده بودند که ۱۳۴ تن آنان علیه کمیسیون انتخابات به کمیسیون شکایات، شکایت خویش را درج کردند که پس از مراحل رسیدگی، اعتراض ۱۰۲ تن آنان موجه دانسته شده و تصمیم گرفته شده است تا شامل لیست نهایی شده و اعتراض ۳۱ تن دیگر به دلیل عدم تکمیل اسنادشان رد شده‌ است.
وی در مورد اسامی ۳۵ نفر که از سوی کمیسیون شکایات حذف شده گفت: برعلاوه برای ۸ نفر اخطار جدی و به ۳۱ نفر اخطار و برای ۵ نفر نیز توصیه تجویز شده است.
آقای روحانی افزود که تمامی مراحل رسیدگی به شکایات و اعتراضات از جمله ثبت، تصنیف، بررسی، تحلیل و تدقیق و تصمیم نهایی با حضور نمایندگان نهادهای مرتبط با انتخابات با استقلالیت کامل و در مطابقت به صلاحیت‌هایی که قانون به کمیسیون شکایات داده است، صورت گرفته است.
در ادامه غلام دستگیر هدایت عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی تصامیم کمیسیون شکایات را در مطابقت به قانون خوانده و اظهار داشت که اعضای این کمیسیون در فضای کاملاً شفاف با شجاعت در مورد قضایا تصمیم خویش را اتخاذ کرده و به نهاد و یا اشخاص اجازه مداخله را نداده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا