آخرین اخباراسلایدشوافغانستانصحت

مجروح:

واقعات ویروس کرونا هنوز رو به افزایش است/ ۴۵۰۰ بالون آکسیجن از ایران خریداری شده

خبرگزاری دید: سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که با توجه به ارزیابی‌ها ویروس کرونا در کشور هنوز سیر صعودی دارد. او افزود که ۴۵۰۰ بالون آکسیجن به تازگی از ایران خریداری شده است.


وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه امروز یکشنبه(۲۳ جوزا) در یک نشست خبری گفت که ویروس کرونا هنوز در حال گردش بوده و سیر صعودی را می‌پیماید.
سرپرست وزارت صحت عامه، رعایت پیام‌های وقایوی را بهترین راه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا خوانده و از شهروندان کشور خواست با پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها و خودداری از اشتراک در مکان‌های مزدحم خود را در برابر این ویروس وقایه نمایند.
داکتر مجروح، از تدابیر وزارت صحت عامه با افزایش تعداد بستر، نصب دستگاه‌های تولید آکسیجن در شفاخانه‌های قصبه‌، محمد علی جناح، شفاخانه افغان-جاپان، آموزش کارمندان صحی و فراهم سازی تجهیزات مورد نیاز در مراکز صحی یادآوری نموده تصریح کرد که وضعیت صحی کشور با حمایت قاطع رهبری دولت مدیریت می‌شود.
سرپرست وزارت صحت عامه در رابطه تلاش‌های این وزارت برای رفع کمبود آکسیجن افزود: ۴۵۰۰ بالون آکسیجن از کشور ایران خریداری شده و قرار است به زودی به کشور برسد. هم‌چنان کشور ازبیکستان طی یک تفاهم‌نامه حدود ۳۰۰ بالون اکسیجن را روزانه به افغانستان می‌فرستد و نیز قرار است در ده ولایت کشور دستگاه‌های تولید آکسیجن به استثنای ولایت‌های غزنی و دایکندی که دستگاه‌های تولید آکسیجن قبلاً در آنان فعال شده است نصب می‌گردد.
داکتر مجروح، با اشاره بر تطبیق واکسین کرونا، گفت که روند تطبیق این واکسین پس از یک هفته تاخیر دوباره آغاز شده است و این واکسین بر اساس اولویت بندی وزارت صحت عامه و رهنمود سازمان صحی جهان به افراد معروض به خطر(کارمندان صحی، نیروهای نظامی، معلمان، افراد بالاتر از پنجاه سال که دارای امراض مزمن اند) تطبیق می‌گردد.
سرپرست وزارت صحت عامه تاکید کرد که علاوه بر این، ما از کشورهای امریکا، کانادا، دنمارک و قطر برای دریافت واکسین تقاضا کمک کردیم که وزارت خارجه کشور این موضوع را به گونه جدی تعقیب می‌کند.
او هم‌چنان مسدود کردن مراکز آموزشی، سالون‌های عروسی، حمام‌ها، کلپ‌های ورزشی و حوض‌های آب بازی را یک اقدام موثر برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور عنوان کرد.
با این حال، امروز بلندترین آمار واقعات مرگ و میر کرونا از زمان شیوع این ویروس در افغانستان به ثبت رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا