آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

والی بلخ از بازداشت ۳۵ داعشی در این ولایت خبر داد

مسئولان در ولایت بلخ در شمال کشور از بازداشت ۳۵ عضو گروه تروریستی داعش از سوی نیروهای امنیتی در این ولایت خبر می‌دهند.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد فرهاد عظیمی والی بلخ درباره وضعیت امنیتی شهر مزار شریف و ولسوالی‌های چهارده گانه این ولایت می‌گوید، عملیات ۳۲۰ قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولسوالی های چاربولک، بلخ، چمتال و شولگره جریان دارد و طی این عملیات دستاوردهای خوبی حاصل شده و تلفات سنگینی بر مخالفین مسلح حکومت وارد شده است.
آقای عظیمی می‌گوید که دشمن توان مبارزه رو در رو را با نیروهای امنیتی ندارد؛ اما شب‌هنگام هر از گاه اقدامات و تحرکاتی را علیه سربازان مستقر در پاسگاه های امنیتی انجام می‌دهد.
او افزود که در گذشته حملات دشمن با نیروهای اندک انجام می‌شد؛ اما اکنون با نیروهای بیشتری حمله می کنند و ما هم تصمیم داریم سربازان مستقر در قرارگاه‌های امنیتی را افزایش دهیم.
والی بلخ با بیان اینکه حملات طالبان اخیراً افزایش پیدا کرده، گفت حکومت تاکنون هیچ یک از ساحات تحت حاکمیت خود را از دست نداده، کارمندان هشت ولسوالی به ‌خصوص کارمندان دادستانی و محاکم وظیفه خود را از شهر مزارشریف انجام می‌دهند؛ چون امکانات مواصلاتی برای رفتن در این ولسوالی‌ها فراهم نیست.
مقام درجه یک ولایت بلخ حضور جنگجویان داعشی را در این ولایت تایید می‌کند. اما پیش از این گزارشی از حضور داعشیان در بلخ منتشر نشده است.
عظیمی: ما توانستیم ۳۵ نفر از اعضای گروه داعش را دستگیر نماییم و بیشتر این افراد، اتباع خارجی بودند که خود را به عنوان دست‌فروش و کسبه‌کار مشغول کرده بودند و امکان دارد که تعدادی از اعضای دیگر آن گروه هنوز در خفا به سر ببرند و دستگیر نشده باشند.
وی در پایان همچنین گفت که پولیس بلخ در اقداماتی امنیتی اخیراً ۴۵ مجرم را از شهر مزار شریف دستگیر کرده و تلاش‌ها برای جلوگیری از فساد و قانون شکنی جریان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا