آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش‌ها به درگذشت جنرال گدا محمد: مرگ او ضایعه بزرگ برای کشور است

به دنبال درگذشت جنرال گدا محمد خالد از فرماندهان جهادی، ریاست جمهوری، شورای عالی مصالحه ملی و عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دید، ارگ ریاست‌ جمهوری در واکنش به درگذشت جنرال گدا محمد خالد، آن را ضایعه بزرگ برای کشور خوانده است: روان شاد گدا محمد خالد شخصیت مردم‌دار و متنفذ بود. مرگ او یک ضایعه بزرگ برای کشور می‌باشد.
ارگ افزوده: مراتب تسلیت و همدردی خویش را به‌خاطر وفات گدا محمد خالد به اعضای خانوادۀ مرحومی و مردم ولایت پنجشیر ابراز داشته، برای متوفی از درگاه ایزد منان، بهشت برین مسئلت دارم.
در همین حال، عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان نیز در صفحه فیسبوک خود با عنوان «همسنگر دیگری از میان ما رفت» مراتب تسلیت خود را در پیوند به درگذشت جنرال خالد ابراز کرده است: فرمانده خالد از مجاهدین پاکباز، با صلابت و شجاع بود.
آقای نور در ادامه نوشته است: فرمانده گدا محمد خالد در نبرد رویا روی با ارتش شوروی و حکومت کمونیستی در جبهات شمال کابل، پنجشیر ‌و سالنگ از ستون‌های اصلی دوره جهاد محسوب می‌گردید. او در جهاد و مقاومت کارنامه درخشان دارد و پس از پیروزی مقاومت نیز همیشه در خدمت مردم و کشورش قرار داشت.
از سویی هم، شورای عالی مصالحه ملی با نشر خبرنامه‌ای درگذشت جنرال گدا محمد خالد را ضایعه بزرگ و جای خالی او را پرناشدنی خوانده است: بدون شک، درگذشت این چهرۀ نام‌آشنای جهاد و مبارزۀ آزادی‌خواهانۀ مردم افغانستان، ضایعۀ بزرگ و جای خالی‌اش پرناشدنی است.
فرمانده گدا محمد خالد از فرماندهان بنام دوره‌های جهاد و مقاومت بود، او در سال ۱۳۲۸ در پنجشیر به دنیا آمد و در سال ۱۳۹۹ به عمر ۷۱سالگی درگذشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا