آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

واکنش‌ها در پیوند به کشته شدن داکتر ناکامورا در ننگرهار

به دنبال حمله مسلحانه صبح امروز(چهارشنبه۱۳قوس) بر موتر حامل کارمندان یک موسسه جاپانی که در اثر آن ۵ کارمند داخلی و یک شهروند جاپانی کشته شد، مقامات و سیاسیون کشور به آن واکنش نشان داده و این رویداد را محکوم کردند.

به دنبال حمله مسلحانه صبح امروز(چهارشنبه۱۳قوس) بر موتر حامل کارمندان یک موسسه جاپانی که در اثر آن ۵ کارمند داخلی و یک شهروند جاپانی کشته شد، مقامات و سیاسیون کشور به آن واکنش نشان داده و این رویداد را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، ریاست جمهوری با نشر پیامی در این رابطه گفت: با تأسف که دشمنان ثبات و ترقی افغانستان به دوام جنایت‌های شان، صبح امروز در حملۀ تروریستی، داکتر تتسو ناکامورا را در شهر جلال‌آباد کشتند و شماری از همکارانش را نیز شهید ساختند.
در پیام ارگ گفته شده که رییس‌جمهور غنی به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، طی تماس تیلفونی با سفیر جاپان در افغانستان، بخاطر کشته‌شدن داکتر تتسو ناکامورا، مراتب تأثر و تاسف عمیق خویش را اظهار نمود.
رییس‌ جمهور غنی با اشاره به فعالیت‌های داکتر تتسو ناکامورا در بخش‌های مدیریت آب و انکشاف زراعت، گفت که حکومت به خاطر قدردانی و ستایش از خدمات داکتر ناکامورا، تابعیت افغانستان را به وی اعطا کرده است و مردم افغانستان خدمات او را هرگز فراموش نخواهند کرد.
از سویی هم، ریاست اجرایی کشور با نشر پیامی در این خصوص گفته: با تأسف امروز در یک رویداد تروریستی در ولایت ننگرهار، رییس و شماری از کارکنان موسسۀ جاپانی «پی‌ام‌سی» جان باخته‌اند.
ریاست اجرایی در ادامه افزوده که در این میان، داکتر تتسو ناکامورا رییس موسسه‌ای که شهروند با افتخار افغانستان بود، پس از جراحت شدید در شفاخانه جان داد. او از خدمت‌گزاران راستین مردم افغانستان بود. زندگی مرفه و آرام را در کشورش رها کرد و به کارهای خیریه و توسعه‌ای در ولایت ننگرهار پرداخت. مرگ او یک حادثۀ غم‌انگیز برای همۀ مردم افغانستان بود.
به باور ریاست اجرایی، حمله به یک موسسۀ خیریۀ غیرنظامی، نشان می‌دهد که تروریستان بزدل و جنایت‌کار، دشمن آبادانی و عزت مردم افغانستان هستند و از هیچ برنامه‌‌ای برای آسیب‌رساندن به ساکنان این خطه دریغ نمی‌ورزند.
در همین حال، عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی نیز با نشر پیامی این حمله را محکوم کرده و کشته شدن آقای ناکامورا را برای مردم افغانستان ضایعه جبران نا پذیر خوانده است.
عطامحمد نور: با تاسف خبر شدم که داکتر «ناکامورا» رییس موسسه خیریه جاپانی و یکی از شخصیت‌های خیر و نیک اندیش که عمری برای انسانیت تلاش کرد، در پی حمله افراد مسلح ناشناس جان باخته است.
به باور آقای نور، داکتر ناکامورا عمری برای مردم افغانستان خدمات بشردوستانه انجام داد و به همین دلیل شهروندی افتخاری افغانستان را بدست آورده بود. حمله به این انسان خیر، کار دشمنان پیشرفت و ترقی ماست.
یوناما نیز در واکنش به این حمله، آن را یک عمل خشونت بار و بی‌معنی خوانده است.
در اعلامیه یوناما درج است: هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، حمله بر تتسو ناکامورا رییس یک نهاد خیریۀ جاپانی را در ننگرهار، نکوهش کرده‌ و آن را «یک عمل خشونت‌بار بی معنی» توصیف می‌کند.
گفتنی است که صبح امروز در اثر حمله مسلحانه بر موتر حامل یک موسسه جاپانی در ننگرهار، داکتر ناکامورا شهروند جاپانی همراه ۵ همکار داخلی‌اش کشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا