آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش امرالله صالح به قضیه ترور حکمتیار


امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی، در خصوص اتهاماتی مبنی بر دست‌داشتن یکی از اطرافیانش در قضیه ترور گلبدین حکمتیار و نیز مطالبی که از سوی «ارزشت» نشریه منسوب به حزب اسلامی، مطرح شده، در صفحه فیسبوکش واکنش نشان داده است.
متن نوشته‌ آقای صالح به شرح زیر است:
نشریه انترنتی «ارزشت» متعلق به آقای گلب الدین حکمتیار نوشته است که دسیسه امرالله صالح در ترور حکمتیار به همکاری ایرانی‌ها ناکام شد و عکس بی‌مفهوم اما کنایه‌دار از پرچم اسراییل و ایران را یکجا با تصویر من گذاشته‌اند. پاسخ من این است.
به روایت اسناد رسمی امریکایی‌ها که در کتابCharlie Wilson War به نقل از کانگرسمن امریکایی چارلی ویلسون نوشته شده است و با وضاحت می‌گوید که یگانه و اولین رهبر مجاهدین که از گرفتن کمک‌های اسراییل نه تنها ابا نورزید و آن را استقبال کرد، گلبدالدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی بود. ایشان می‌دانند که سلاح‌های اسرائیلی توسط استادان اسرائیلی تعلیم داده می‌شد و ولی نعمت حلقه‌ای گلبد‌الدین حکمتیار یعنی اردوی پاکستان از بدو تاسیس تا امروز روابط خاص ولی محرم با اسرائیل دارد. من متاسفانه یا هم خوشبختانه تا حال با اسراییل رابطه ندارم. نه من به اسرائیل نیاز دارم و نه اسرائیل به من. و اما اسرائیل دیگر در تحریم کشورهای اسلامی نیز قرار ندارد. دوم من در کل زندگی‌ام صرفاً برای انجام یک سفر رسمی دو روزه به نمایندگی از دولت افغانستان به تهران سفر کرده‌ام و بس. آن‌هم صرفاً برای دو روز. دیگر هیچ نوع تماس با نهادهای ایرانی ندارم. گاه و نا گاه به صورت علنی و واضح با سفیر جمهوری اسلامی ایران آقای بهرامی که دیپلومات ورزیده ای است در کابل ملاقات داشته‌ام و از افغانستان حرف زده‌ام. اما آقای حکمتیار از سال ۱۹۹۶ الی ۲۰۰۲ یعنی برای پنج سال در مهمانخانه سپاه در تهران به سر برد و یکی از جیره‌خواران و مستمری‌گیران ایران بود. داماد ایشان آقای همایون جریر نیز «کنفرانس قبرس» را به حمایت مالی سپاه و اطلاعات ایران راه انداخته بود. حالا آقای حکمتیار به خاطر به دست آوری کدام بودجه و امکانات ضد ایرانی و ضد شیعه هر روز قصه ایجاد می کند!
احتمال زیاد دارد که می‌خواهد خود را به منابع و تمویل‌کننده‌های نو شیرین بسازد و یا هم امکانات به‌دست‌آورده‌ای خویش را مجرا بدهد. خوشبختانه تاریخ مبارزات ما روشن است. در تفکر و راهکار ما ترور و خدعه وجود ندارد. ما در صلح و جنگ خویش به وضاحت عمل کرده‌ایم و در ضمن ما عادت به مرده‌کشی نداریم. این موضوع بیشتر از هرکس دیگر به خود آقای حکمتیار واضح است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا