آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

واکنش تند طالبان به تعویق خروج امریکایی‌ها

گروه طالبان در واکنش به تمدید مهلت خروج نظامیان امریکایی از افغانستان گفته که تا وقتی تمام نیروهای خارجی از کشور بیرون نشوند، این گروه در هیچ کنفرانسی در رابطه به افغانستان اشتراک نمی‌کند.


به گزارش خبرگزاری دید، محمد نعیم سخنگوی گروه طالبان ساعاتی پس از آن که دولت بایدن اعلان کرد خروج نیروها را تا ماه سپتمبر ۲۰۲۱ به تعویق می‌اندازد، گفت تا وقتی که همه نیروهای خارجی از کشور خارج نشوند، این گروه در هیچ کنفرانسی در باره افغانستان شرکت نخواهد کرد.
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این گروه «در هیچ کنفرانسی که درباره افغانستان در آن تصمیم‌گیری می‌شود، شرکت نخواهد کرد».
وی افزود که طالبان امور خود را مطابق ارشادات دین اسلام انجام می‌دهند و در نتیجه مشوره هر فیصله‌ای که صورت گرفت بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود.
واشنگتن‌پست سه‌شنبه شب در گزارشی به نقل از برخی منابع آگاه گفت که دولت بایدن تا ۱۱ سپتمبر سال جاری میلادی تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کند.
از سویی هم، امریکا، ترکیه و سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مشترک اعلان کردند که نشست صلح استانبول در باره افغانستان به تاریخ ۲۴ اپریل برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا