آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش تند کابل به اظهارات نامزد ریاست جمهوری امریکا

ارگ نسبت به سخنان جو بایدن نامزد رقابت‌های مقدماتی حزب دمکرات برای انتخابات سال ۲۰۲۰ امریکا در باره افغانستان واکنش نشان داد.

ارگ نسبت به سخنان جو بایدن نامزد رقابت‌های مقدماتی حزب دمکرات برای انتخابات سال ۲۰۲۰ امریکا در باره افغانستان واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری دید، جو بایدن افغانستان را «سه کشور مختلف» توصیف کرده بود که به گفته او قابل جمع نیستند و در سخنانی اظهار داشت که سه ولایت شرقی افغانستان همین اکنون زیر تسلط پاکستان است که در آن‌ها شبکه حقانی فعالیت دارد.
جو بایدن این سخنان را پنج‌شنبه‌شب گذشته در یک مناظره تلویزیونی با رقبای حزبی خود در شهر هیوستون امریکا بیان داشت.
ریاست جمهوری افغانستان در واکنشی به سخنان این مقام امریکایی می‌گوید که انتظار دارد جامعه جهانی از جمله امریکا به افغانستان یک‌پارچه احترام بگذارند و از طرح ثبات پایدار در این کشور حمایت کنند.
صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری همچنان گفت که پاکستان بر هیچ گوشه‌ از خاک افغانستان تسلط ندارد و در وجود این کشور توان ورود بر یک وجب از خاک افغانستان هم دیده نمی‌شود.
صدیقی تأکید کرد که جنگ جاری افغانستان تنها راه حل داخلی دارد و توقع می‌رود که جامعه جهانی از این راه حل پشتیبانی کنند.
سخنگوی ریاست جمهوری کشور از جانب دیگر گفت که افغانستان سال‌ها است در خط مقدم مبارزه با تروریزم جهانی قرار دارد و برای موفقیت این مبارزه، بهای سنگینی را نیز پرداخته است.
صدیق صدیقی افزود که این پاکستان است که تا حال تعهدات خود را در امر مبارزه با تروریزم عملی نکرده است و نیاز است این کشور مسئولیت‌هایش را در این زمینه ادا کند.
او گفت که حکومت افغانستان از سیاست‌مداران امریکایی توقع دارد تا از پاکستان بپرسند که چرا در امر مبارزه با تروریزم در جریان ۱۸ سال گذشته کوتاهی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا