آخرین اخبارجهان

واکنش تهران به حمایت ترامپ از تظاهرات در ایران

وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ در مورد تظاهرات در این کشور، آن را محکوم کرده و دخالت در امور داخلی ایران خواند.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که مردم ایران ارزش و اعتباری برای ترامپ قایل نیستند.
به نقل از آناتولی، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در مورد تجمعات اعتراضی اخیر در این کشور اظهار داشت:« مردم ایران هیچ ارزش و اعتباری برای ادعاهای فرصت‌طلبانه مقامات امریکایی و شخص آقای ترامپ، قایل نیستند.»
بربنیاد گزارش رسمی «وزارت امور خارجه ایران»، قاسمی در ادامه گفت که حمایت فرصت‌طلبانه و فریبکارانه همین مقامات از برخی تجمعات در روزهای اخیر در برخی از شهرهای ایران را چیزی جز نیرنگ و ریاکاری دولت امریکا نمی‌دانند.
قاسمی افزوده است:« قانون اساسی ایران ساختارهای دموکراتیک را برای حمایت قانونی از خواسته‌های مدنی مردم پیش بینی کرده است و امکان پیگیری این خواسته‌ها در چارچوب قانون کاملاً امکان پذیر است.»
روز گذشته، دونالد ترامپ در پیام توییتری از اعتراضات مردمی در ایران حمایت کرده و گفته بود:« خبرهای مرتبط با اعتراضات مسالمت آمیز شهروندان ایرانیِ خسته از فساد اقتصادی حکومت که دارایی‌های این کشور را در خارج از آن و برای اهداف تروریستی هزینه می‌کند دریافت می‌کنیم. حکومت ایران باید به حقوق مردم از جمله حق آزادی بیان و ابراز عقایدشان احترام بگذارد. جهان نظاره گر است.»
این توییت آقای ترامپ خشم مقامات ایرانی را برانگیخته و آن را « دخالت در امور داخلی » کشورشان عنوان کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا