آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

واکنش کابل در برابر اظهارات ترامپ

به دنبال اظهارات اخیر دونالد ترامپ در مورد تجاوز ارتش سرخ به افغانستان و این که آنان محق بودند، ارگ با صدور اعلامیه‌ای در برابر آن واکنش نشان داده و خواستار وضاحت گردیده است.
به نقل از ارگ، در اعلامیه صادر شده از ریاست جمهوری آمده است:« به طرفداری از اعلام جهاد مقدس افغانستان در برابر اتحاد شوروی و نکوهش این تجاوز، جهان اجماع کامل داشت و جلسۀ عمومی سازمان ملل متحد به اکثریت آرا طی یک قطعنامۀ اعتراضیه، تجاوز شوروی سابق را محکوم کرد.»
دونالد ترامپ دو روز پیش در اظهاراتی گفته است که روسیه حق داشت به افغانستان بیاید و جنگ کند؛ چون از این کشور به خاک آن‌ها تروریست‌ها می‌رفتند. همچنین آقای ترامپ اظهار کرده که باید در افغانستان روسیه و پاکستان و هند با تروریزم بجنگند..
ارگ گفته:« پس از تجاوز شوروی سابق، تمام رؤسای جمهور امریکا نه تنها این تجاوز را مورد نکوهش قرار دادند، بلکه حامی جهاد مقدس افغان‌ها باقی ماندند».
ریاست جمهور دوره جهاد را جدا از حملات انتحاری توصیف کرده است: در دوران جهاد، افغان‌ها حملات انتحاری انجام نمی‌دادند و برای سایر کشورها هیچ تهدیدی را متوجه نساخته بودند.
ریاست جمهور تصریح کرده که از مقامات ایالات محتحده در خصوص اظهارات خیر ترامپ وضاحت خواسته است: میان اظهارات و پالیسی رسمی کشور تفاوت وجود دارد، به همین سبب ما از حکومت دوست ایالات متحدۀ امریکا به خاطر یک سلسله اظهارات، از طریق مراجع دیپلماتیک در خصوص بعضی از پالیسی‌ها وضاحت خواسته‌ایم و امید داریم که در آیندۀ نزدیک با ما شریک ساخته شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا