آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

وزارت خارجه از تصمیم ناتو برای حمایت از نیروهای نظامی کشور استقبال کرد

خبرگزاری دید: وزارت امور خارجه با استقبال از تصمیم اخیر ناتو برای حمایت از قوای مسلح افغانستان، گفته که آغاز فصل جدید همکاری‌ها میان افغانستان و سازمان ناتو، گامی مؤثر در راستای بلند بردن توانایی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور برای مبارزۀ مشترک علیه تروریزم است.


وزارت امور خارجه امروز شنبه(۱جوزا) در اعلامیه‌ای از تأکید سازمان ناتو برای تداوم حمایت هایش پس از خروج از افغانستان که اخیراً توسط دبیرکل این سازمان در کشور فرانسه اعلام گردید، استقبال می‌کند.
این وزارت در بیانیه خود گفته که ما اعلام مجدد حمایت‌های سازمان ناتو را با افغانستان در خصوص ارتقای ظرفیت سکتور امنیتی، حمایت مالی، آموزش نیروهای دفاعی – امنیتی افغانستان و همچنان فراهم سازی بودجه برای ارائه خدمات تدارکاتی به شمول تقویت میدان هوایی بین‌المللی کابل، متناسب به نیازمندی های سکتور دفاعی و امنیتی کشور دانسته و از آن تقدیر می‌نماییم.
وزارت امور خارجه، ضمن ابراز قدردانی از تداوم تعهدات ناتو با افغانستان، گفته که آماده است تا در چارچوب فصل جدید همکاری ها با آن سازمان برای مبارزه با تهدیدات مشترک تروریزم و افراطگرایی در افغانستان، منطقه، و فرامنطقه، در راستای ایجاد یک افغانستان مستقل، آزاد، متحد و صلح آمیز متکی بر ساختار های دموکراتیک، تلاش نماید.
قابل ذکر است که همزمان با ادامه روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، ناتو روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که این سازمان نظامی با تکیه بر سه محور اساسی، به پشتیبانی از نیروهای امنیتی ارتش افغانستان ادامه خواهد داد.
ینس استولتنبرگ نخستین محور حمایت ناتو از افغانستان را ارائه مشوره به نهادهای امنیتی و دفاعی کشور و همچنین بالا بردن ظرفیت این نهاد‌ها اعلام کرد. استولتنبرگ تاکید کرده که کمک‌های مالی ناتو از نهاد‌های امنیتی افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی، ادامه خواهد داشت.
دبیرکل ناتو محور دوم پشتیبانی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی را نیز آموزش نیروهای ویژه ارتش افغانستان عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا