آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

وزارت خارجه: از سفر هیئت طالبان به ایران آگاهی داشتیم

وزارت امور خارجهٔ کشور می‌گوید از سفر هیئت طالبان به ایران آگاهی داشته و تهران قبلاً‌ در مورد این سفر به دولت افغانستان اطلاع داده است.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور امروز سه‌شنبه(۷ دلو) در اعلامیه‌ای گفت که دولت جمهوری اسلامی ایران در مورد سفر هیئت طالبان به ایران، افغانستان را مطلع نموده و در این مورد نظریات دولت افغانستان را قبلاً مطالبه و دریافت کرده است.
در اعلامیه آمده است: «هدف از تنظیم سفر هیئت طالبان به ایران این است تا جانب جمهوری اسلامی ایران، افزون بر شرح دیدگاه‌های خود، طالبان را در مورد موجودیت اجماع منطقه‌ای در خصوص تأمین آتش‌بس فوری، دستیابی به یک توافق جامع صلح در چهارچوب نظام جمهوری و حفظ ارزش‌های قانون اساسی افغانستان، آگاه سازد. ایران همچنان می‌خواهد اطمینان حاصل کند که افغانستانِ پسامنازعه بار دیگر به‌پایگاه امن گروه‌های تروریستی مبدل نخواهد شد و همچون مرکز اتفاق و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باقی خواهد ماند».
وزارت خارجه افزود که امیدوار است طالبان به خواست برحق مردم افغانستان برای قطع خونریزی و تأمین صلح پایدار تن دهند و به تقاضای پیهم کشورهای منطقه و جهان برای تأمین‌ آتش‌بس و رسیدن به توافق جامع صلح از طریق گفت‌وگوهای معنادار و صادقانه، احترام گذارند.
اعلامیه خاطرنشان کرد: «طالبان باید بدانند که روش کنونی‌شان مبنی بر ادامهٔ جنگ و خونریزی مورد انزجار همگانی هم در افغانستان و هم در منطقه و جهان قرار دارد».
کابل می‌گوید که به مشورت‌ها و همکاری‌ها با کشورهای منطقه و جهان، از جمله جمهوری اسلامی ایران، به‌ منظور حفظ و تقویت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی در حمایت از موقف برحق مردم و دولت افغانستان در رابطه به صلح پایدار مبتنی بر ارزش‌های قانون اساسی و تقویت نظام جمهوری اسلامی، ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا