آخرین اخبارجهانروند صلحسیاستصلح

وزارت خارجه امریکا: خروج از افغانستان مسئولانه خواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است که افغانستان دیگر هرگز به پناه‌گاه امن تروریستان تبدیل نخواهد شد تا ایالات متحده و متحدانش را تهدید کند.


به نقل از اکونومیک تایمز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان منظم و مسئولانه خواهد بود.
وی گفته است: رییس جمهور بایدن واضح گفته است که می‌خواهد پایان حضور نظامی ما را در افغانستان ببیند. همان‌طور که او گفت، همان‌طور که وزیر بلینکن و وزیر آستین گفت، همان‌طور که دیگران گفتند، ما متعهد به خاتمه دادن مسئولانه این درگیری هستیم.
سخنگوی وزارت خارجه با بیان این که افغانستان دیگر هرگز به سکویی برای تروریستان تبدیل نخواهد شد، افزوده است: جامعه بین‌الملل نیز به همین عقیده است که هیچ راه‌حل نظامی برای آنچه ما مدت‌ها در افغانستان با آن روبرو بوده‌ایم، وجود ندارد. این درگیری است که باید از طریق راه‌حل سیاسی و آتش‌بس جامع حل شود، روندهایی که به مالکیت و رهبری افغانستان باشد.
پرایس در ادامه گفته است که هرگونه برنامه خروج منظم و مسئولانه و در مشورت با متحدان و شرکا خواهد بود.
در رابطه به زلمی خلیلزاد، سخنگوی وزارت خارجه امریکا بیان داشته است: وی اکنون در دوحه است و با تیم‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی و طالبان برای پیشرفت مذاکرات و کاهش خشونت ملاقات می‌کند.
وی افزوده است که سطح بلند خشونت‌ها در افغانستان پذیرفتنی نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا