آخرین اخبارافغانستانصحت

وزارت خارجه به شهروندان: از سفر به هند اجتناب کنید!

به دنبال وخامت وضعیت کرونا در هند و اعمال محدودیت‌های رفت و آمد، وزارت خارجه کشور با نشر اعلامیه‌ای، از شهروندان می‌خواهد که به هند سفر نکنند.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه امروز دوشنبه( ۶ ثور) با نشر اعلامیه‌ای گفت که موج تازه و خطرناک شیوع ویروس کرونا در هند به سرعت در حال گسترش است و شهرهای مختلف این کشور قرنطین و یا در آن‌ها محدودیت بر رفت‌وآمد وضع شده است.
در اعلامیه آمده است که شهروندان کشور مقیم هند در صورت مواجه ‌شدن با مشکلات با سفارت افغانستان در دهلی جدید و یا جنرال کنسولگری‌های کشور در ممبی و حیدرآباد به تماس شوند.
از سویی هم، وزارت خارجه گفته است آن عده از شهروندان کشور که در هند و دیگر کشورهای خارجی به‌ سر برده و در حال بازگشت به افغانستان هستند، باید در هنگام ورود به کشور تست «PCR» (آزمایش مبنی بر عدم ابتلا به کرونا)‌را با خود داشته باشد.
هند با شیوع شدید ویروس کرونا در روزهای اخیر روبه‌رو است. روز گذشته تعداد موارد ابتلا به این ویروس در یک شبانه‌روز در هند به ۳۹۴ هزار و ۶۹۱ نفر رسید که چهارمین روز متوالی ثبت رکورد جدید بیماری در این کشور بوده است.
در حال حاضر شفاخانه‌ها در هند بیش از ظرفیت خود بیمار پذیرش کرده و کمبود دستگاه‌های اکسیجن در تمامی مراکز صحی وجود دارد. دولت تمامی امکانات نظامی و غیرنظامی را برای رساندن اکسیجن به مراکز صحی بسیج کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا