آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

وزارت خارجه پاکستان اظهارات امرالله صالح را رد کرد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه پاکستان در واکنش به اظهارات اخیر امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری مبنی بر هشدار رسمی پاکستان به افغانستان در باره عملیات در اسپین بولدک، می‌گوید که چنین هشداری از سوی ارتش پاکستان به جانب افغانستان داده نشده است.


امرالله صالح گفته است که نیروهایی هوایی و ارتش پاکستان به افغانستان به صورت رسمی هشدار داده‌اند که اگر برای تصرف مجدد بندر اسپین‌بولدک در مرز این کشور اقدام کند، با واکنش این نیروها روبه‌رو خواهد شد.
صالح هم‌چنان نیروهایی هوایی پاکستان را متهم کرده است که برای حمایت طالبان دست به کار هستند.
معاون اول ریاست جمهوری شام روز گذشته (پنج‌شنبه۲۴سرطان)، در صفحه فیس‌بوکش پرسیده است: «آیا کدام ثبوت دیگر که این جنگ نه از طرف طالب بلکه توسط طالب است نیاز دارید؟» او از مردم خواسته است که برای حراست از عزت افغانستان بسیج شوید. «بسیج شویم. ملت‌ها برنده‌اند. مطمین باشید».
با این حال، وزارت خارجه پاکستان گفته است که نیروهای هوایی این کشور هرگز هشداری را به افغانستان نداده‌اند و اظهارات امرالله صالح تلاش اسلام‌آباد را برای تأمین صلح تضعیف می‌کند.
وزارت خارجه پاکستان هم‌چنان گفته است که افغانستان برنامه خود را برای اجرای حملات هوایی در داخل خاک خود در بندر اسپین‌بولدک در مرز چمن این کشور اطلاع داده است.
اسلام‌آباد تأکید کرده است که به حق دولت افغانستان برای اقدام در خاک خودش احترام قایل است.
هرچند وزارت خارجه پاکستان تأکید کرده است که اجرای عملیات در نزدیک خط مرزی یک رویه پذیرفته شده بین‌المللی نیست، اما پاکستان اقدامات لازم را برای محافظت سربازان و شهروندان خود روی دست گرفته است.
در اعلامیه وزارت خارجه پاکستان هم‌چنان آمده است که این کشور بیش از ۴۰ عضو نیروهای امنیتی افغانستان را که به بندر اسپین‌بولدک عبور کرده بودند، با عزت برگردانده است.
پاکستان می‌گوید که به حمایت از روند صلح افغانستان متعهد است و صرف نظر از تلاش بدخواهان، به تلاش خود برای رسیدن به این هدف ادامه خواهد داد.
وزارت خارجه پاکستان تصریح کرده است که در این مقطع حساس باید تمام انرژی برای دست‌یابی به یک توافق‌ سیاسی همه جانبه متمرکز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا